چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
محمد سعیدی آریا

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اگر روشنگری و تبیین ارزش های الهی در جامعه صورت نگیرد جامعه دچار غفلت می شود و کار به جایی می رسد که عده ای پای جنازه مطهر شهید شیخ فضل الله نوری مرتکب اعمال زشت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سعیدی آریا طی سخنانی در حرم بانوی کرامت گفت: لازم است جهت گیری قلوب به سمت ظهور امام زمان علیه السلام متمایل شود و به گونه ای فطرت انسان پاک شود که به هنگام ظهور تسلیم باشیم.

وی افزود: زمانیکه نبی گرامی اسلام رسالت خودشان را اعلام نمودند گرایش انسان ها به پیامبری رسول خدا بعد از اعلام رسالت و بعثت بود اما در حال حاضر اینگونه نیست که ما منتظر ظهور باشیم بلکه در حال حاضر حضرت ولی عصر(عج) امام معصوم و ولی جامعه است و اطاعت از دستورات امام جامعه واجب و لازم است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: تکلیف عموم مردم در عصر غیبت مراجعه به علمای دین و راویان احادیث اهل بیت(ع) است چرا که طبق روایت وارده، علمای دین حجت بر مراجعین و امام معصوم نیز حجت بر علمای دین است و بهانه ای نباید برای مخالفت توسط مردم و مراجعین وجود داشته باشد.

حجت الاسلام سعیدی آریا یادآور شد: تنها محبت قلبی و باطنی نسبت به امام معصوم کفایت نمی کند بلکه مبنای اصلی، عملکرد درست و انطباق اعمال با گفتار و دستورات اهل بیت(ع) است.

وی تاکید کرد: پذیرش و تسلیم در مقابل سرپرستی و ولایت فکری اهل بیت(ع) می تواند راه گشای انسان در مسیر عبودیت حقیقی قرار بگیرد و انسان را از جهالت، غفلت و ضلالت نجات بدهد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: تنها مسیر وصول به درگاه الهی و کسب قرب الهی از طریق پذیرش ولایت اهل بیت(ع) است و بدون داشتن ولایت ائمه معصومین، ایمنی و نجاتی برای انسان وجود نخواهد داشت و امروزه نیز کشتی نجات و چراغ هدایت جامعه وجود مبارک حضرت امام زمان علیه السلام است.

حجت الاسلام سعیدی آریا در ادامه گفت: امام معصوم یک انسان کامل و یک اسوه حسنه است و باید انسان های جامعه به مرتبه ای از مقامات معنوی برسند که خود را فدای امام جامعه کنند که جان نثاری و فداکاری اصحاب کربلا در واقعه عاشورا مصداق بارز این پیروان حقیقی است.

وی افزود: اگر روشنگری و تبیین ارزش های الهی در جامعه صورت نگیرد جامعه دچار غفلت می شود و کار به جایی می رسد عده ای پای جنازه مطهر شهید شیخ فضل الله نوری مرتکب اعمال زشت می شوند.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت تاکید کرد: ایستایی و سکوت در جامعه مهدوی به هیچ وجه جایز نیست و لازم است معرفت افزایی نسبت به خداوند، معرفی درست ائمه معصومین و تبیین راه صحیح در جامعه صورت پذیرد.

وی یادآور شد: شیعیان باید با اعمال و کردار خود زینت امام زمان علیه السلام باشند و به گونه ای در جامعه زندگی کنند که رضایت قلبی امام را فراهم سازند.

حجت الاسلام سعیدی آریا در پایان گفت: شیطان به دنبال انحراف و دورساختن انسان ها از امام زمان علیه السلام است به همین خاطر باید شبانه روز قلب و دل انسان متوجه امام عصر باشد و زندگی به سبک و روش مهدوی پایه گذاری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha