چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1014613
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
شب نیمه شعبان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به جایگاه والای شب نیمه شعبان پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به جایگاه والای شب نیمه شعبان پرداخته است.

شب نیمه شعبان اعمال مهمی دارد که یکی از گرانبهاترین آن‌ها زیارت امام حسین(ع) است و یکی دیگر از اعمالی که از نظر زمان و اجرا سبک و راحت است، اما از نظرِ نوعِ تأثیرگذاری فوق‌العاده است، آن است که هر کدام از تسبیحاتِ اربعه صد مرتبه خوانده شود.

یکی از مهم‌ترین شب‌های این ماه، شب نیمه شعبان است که مصادف با شب قدر است. یعنی خداوند قبل از شب قدر ماه رمضان، یک شب قدر شعبان را قرار داده که در ما تحول ایجاد می‌کند.

با این شب قدر، انسان تولد جدیدی پیدا می‌کند. پس برای ورود به‌ ضیافت الهی ماه رمضان، باید از قدرت شب قدر نیمه شعبان استفاده کنیم. روز نیمه شعبان هم روز قدر است.

شب نیمه شعبان، شب بسیار عزیزی است که براساس روایت، بالاترین شب از نظر قیمت و ارزش بعد از لیلةالقدر در ماه مبارک رمضان است؛ یعنی از نظر نوع و میزان، بیشترین و بالاترین تاثیر را در روح انسان دارد.

امام باقر(ع) می‌فرماید: «همان‌طور که خداوند به‌ پیامبر(ص) شب قدر مرحمت فرمود، به‌ ما اهل بیت نیز نیمه شعبان را عطا کرد(إِنَّهَا اللَّیْلَةُ الَّتِی جَعَلَهَا اللَّهُ لَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ بِإِزَاءِ مَا جَعَلَ لَیْلَةَ الْقَدْرِ لِنَبِیِّنَا(بحارالانوار، ج۹۴، ص۸۵).

شب نیمه شعبان اعمال مهمی دارد که یکی از گران‌ بهاترین آن‌ها زیارت امام حسین(ع) است و یکی دیگر از اعمالی که از نظر زمان و اجرا سبک و راحت است، اما از نظرِ نوعِ تأثیرگذاری فوق‌العاده است، آن است که هر کدام از تسبیحاتِ اربعه صد مرتبه خوانده شود.

در روایت آمده: اگر کسی این عمل را در شب نیمه شعبان انجام دهد، خداوند همه گناهان گذشته او را می‌آمرزد.

شب نیمه شعبان، شبی است که امام باقر(ع) فرمود: «پس به‌ درستی که آن‌ شبی است که خداوند به‌خود سوگند خورده است که هیچ درخواست‌ کننده‌ای را تا زمانی که گناهی را نطلبیده است بازنگرداند(فَإِنَّهَا لَیْلَهٌ آلَی اَللَّهُ عَلَی نَفْسِهِ أَلاَّ یَرُدَّ سَائِلاً لَهُ فِیهَا مَا لَمْ یَسْأَلْ مَعْصِیَهً(الأمالی، ج۱، ص۲۹۷)). پس باید همه‌ نوع دعایی برای دنیا و آخرتِ خود و دیگران کنیم؛ به‌ ویژه درباره عزیزترین کس خود یعنی امام زمان ارواحنا فداه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha