چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1014626
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
نمایشگاه بین المللی کتاب در کربلا

حوزه/ رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر شاهچراغ(ع) از اجرای هفدهمین مرحله طرح سفیر دانایی به مناسبت اعیاد شعبانیه در خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، علیرضا بیابان نورد، عصر امروز در نشست مجازی با اصحاب رسانه اظهار کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام مبنی بر گسترش و ترویج کتابخوانی، مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه این بارگاه منور، از سال ۱۳۹۴ اقدام به اجرای طرح اهدا کتاب و تجهیز کتابخانه در مناطق مختلف استان فارس با عنوان «سفیر دانایی» نموده است.

وی پیرامون طرح «سفیر دانایی» اظهار کرد: در این طرح که از چندین سال پیش تاکنون به‌صورت سنت کتابخانه درآمده است، پس از شناسایی مناطق هدف و بررسی کارشناسان، تعدادی کتابخانه در این مناطق، افتتاح و یا غنی سازی می شوند.

بیابان نورد ادامه داد: در قالب طرح «سفیر دانایی» تاکنون ۱۶ منطقه شناسایی و بیش از ۱۴ هزار جلد کتاب در حوزه های موضوعی متفاوت (ادبیات، مذهبی، تاریخی، علمی، ادعیه و غیره) و تعدادی تجهیزات کتابخانه به این مناطق اهدا شده است.

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر شاهچراغ(ع) تصریح کرد: مرحله هفدهم این طرح در اسفند ماه ۱۴۰۰ به مناسبت اعیاد شعبانیه و با اهدای بیش از ۳۰۰ جلد کتاب با موضوعات گوناگون از جمله مذهبی، تاریخی، ادبی، فرهنگی و قرآن و ادعیه به موسسه آموزش عالی فاطیمه(س) شیراز (ویژه خواهران) انجام پذیرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha