شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سید هاشم الحیدری

حوزه/تندیس «کلمه الباقیه» توسط تولیت مسجد مقدس جمکران به حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری به عنوان مهدی یاور سال مسجد مقدس جمکران اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همزمان با برگزاری جشن نیمه شعبان مراسم تجلیل از مهدی یاور سال مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این مراسم که در حضور خیل عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد، تندیس «کلمه الباقیه» توسط حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران به حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری بنیانگذار و دبیرکل جنبش اسلامی عهد الله عراق به عنوان مهدی یاور سال مسجد مقدس جمکران اهدا شد.

گفتنی است هاشم الحیدری در شهر بغداد منطقه کاظمین چشم به جهان گشود. دروس حوزه را در شهر مقدس قم در مدرسه امام خمینی(ره) و مدرسه حجتیه، مدرسه علمیه گلپایگانی، مدرسه سعادت و مدرسه دارالشفاء تحصیل کرد.

در فعالیت های جهادی در زمان حکومت صدام به ویژه در مناطق جنوبی عراق حضور داشت.

در روزهای اول حمله آمریکا به عراق و سقوط رژیم صدام به عراق بازگشتند و شروع به تبلیغ گسترده در مساجد، حوزه های علمیه و دانشگاه های مختلفی در بغداد و استان های دیگر کرد.

پس از مدتی مؤسسه ای فرهنگی و اسلامی تحت عنوان مؤسسه الرایه را تأسیس کرد و شروع به جذب جوانان‌ و تبلیغ آرمان های خط امام خمینی و ولایت فقیه در استان های مختلف وسط و جنوب عراق کرد.

سخنرانی های انقلابی و ولائی واضح و شجاع ایشان در کشورهای اسلامی و ایستادگی بر علیه جنگ نرم دشمن در میان مردم معروف است. در زمان مدیریت شهید ابو مهدی المهندس ایشان معاون فرهنگی حشد الشعبی بود و در جبهه مبارزه با داعش نیز حضور داشت. بنیان گذار جنبش دینی و اسلامی عهد الله هستند که در زمینه های فرهنگی و اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه عراق به ویژه دانشجویان، دانش آموزان، مواکب، عشایر، بانوان، کودکان، نخبگان و غیره در حال فعالیت است.

وی از شخصیت های نزدیک به سید حسن نصرالله و از مرتبطین به حاج قاسم سلیمانی تا قبل از شهادتشان بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha