شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی

حوزه/امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که انتطار فرج یک توفیق الهی بزرگ است، گفت: انتظار فرج امام زمان (عج) به معنای نشستن و انتظار کشیدن نیست.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی امام جمعه موقت شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار"حوزه" در بیرجند با تبریک ویژه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و ضمن اشاره به آیه شریفه"وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِین"،اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی می فرماید:ما می خواستیم بر مستضعفین زمین منّت گذاریم و آن ها را پیشوایان و وارثین زمین قرار دهیم.

وی با بیان این‌که ایام نیمه شعبان امسال با ایام سال جدید و نوروز مقارن شده که بسیار بابرکت است، تصریح کرد: امام زمان (عج) منجی عالم بشریت است و از مهمترین اعتقادات ما شیعیان آن است که منجی عالم بشریت روزی ظهور می‌کند و ضمن برقراری عدالت، ظلم و زورگویی را از بین می‌برد.

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی با اشاره به این‌که کتاب‌ها زیادی درباره امام زمان (عج) توسط اهل سنت نوشته شده است، تصریح کرد: شیعه تنها گروه از مسلمانان محسوب می‌شود که دارای دیدگاه وسیع، گسترده و عمیق درباره امام عصر (عج) است.

وی همچنین به اعتقاد تمام ادیان مبنی بر این‌که فردی می‌آید و دنیا را پر از عدل می‌کند، اشاره‌ کرد و افزود: اعتقاد ما آن است که امام زمان (عج) از مکه و خانه کعبه ظهور خواهد کرد.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با اشاره به بحث "انتظار فرج" عنوان کرد: انتظار یک توفیق الهی است و مردمی که قائل به امامت امام زمان(عج) و منتظر این امام بزرگوار هستند، براساس روایات بهترین مردم زمان محسوب می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی تصریح کرد: انتظار فرج امام زمان (عج) به معنای نشستن و انتظار کشیدن نیست.

وی، یکی از الزامات توسعه و رشد کشور را تأمین و وجود امنیت برشمرد و گفت: در این زمینه سربازان گمنام امام زمان (عج) نقش بسیار کلیدی و تأثیرگذار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی با تاکید بر این‌که همه ما قدردان زحمات این عزیزان هستیم، مطرح کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) با رصد و اشراف اطلاعاتی در تلاش هستند تا آسیب‌ها و مشکلات را شناسایی و در راستای حل آن قدم بردارند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین افشاری IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    اللهم صلی علی محمدوآل محمدالائمه والمهدیین وسلم تسلیماکثیرا