دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام زمان(عج)

حوزه/ همزمان با شب میلاد حضرت بقیه‎الله الاعظم(عج) مراسم احیای شب نیمه شعبان در حرم علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدجواد حاجی علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، در مراسم احیای شب نیمه شعبان که با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تبریک و شادباش این عید بزرگ به همه مومنان گفت: این شب برای کسانی که فرصت را مغتنم شمردند و با دعا، نماز، ذکر و توجه به خدای متعال و توسل به امام عصر(عج) در مشاهد مشرفه و حرم‌های مطهر مراسم احیا برگزار کردند، فرصت ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه شب نیمه ماه معظم شعبان افتتاحیه لیلة القدر است و رزق عمر با برکت برای مردم در این شب مقدر می‌شود، ابراز کرد: لیله القدر یک افتتاحیه و یک اختتامیه دارد؛ افتتاح آن در شب نیمه ماه معظم شعبان و اختتامیه آن در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حاجی علی‌اکبری ادامه داد: احیای شب نیمه ماه شعبان به قدری با عظمت است که بسیاری از دعاها، مناجات‌ها، کلمات عالی، نماز و مضامین عالی توحیدی در گفت‌وگوی با حضرت حق پیشنهاد شده است؛ در حقیقت سالک راه حق از اول ماه رجب خود را برای ورود به ماه رمضان و شب‌های لیله القدر در ماه مبارک رمضان آماده می‌کند.

وی تصریح کرد: قله توفیق برای کسانی است که در این شب با عظمت در کربلای معلا و حریم عرشی حسینی حضور داشته باشند زیرا امشب شب ویژه زیارتی امام حسین(ع) است، اما هرکس توفیق زیارت حرم سیدالشهدا(ع) را ندارند از راه دور نیز می‌تواند سلام دهد و دلش را به حریم قدسی این امام پیوند بزند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه به اعمال احیاء شب نیمه شعبان اشاره و تصریح کرد: ذکر و تلاوت قرآن، استغفار به درگاه خداوند متعال، سجده و دعا کردن برای دیگران، قرائت زیارت امام حسین(ع) دعای کمیل، مناجات و شب زنده داری، قرائت سوره توحید بخشی از اعمال احیاء شب نیمه شعبان است.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در قالب دعا ارکان سعادت را در این شب با عظمت بیان کرده و به مومنین پیشنهاد می‌کنند برای رسیدن به سعادت این ارکان را از خدا درخواست کنند.

در ادامه این مراسم معنوی دعای پرفیض کمیل بانوای محمدرضا غلامرضازاده قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین افشاری IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    اللهم صلی علی محمدوآل محمدالائمه والمهدیین وسلم تسلیماکثیرا