چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام زمان(عج)

حوزه/ روزی خواهد آمد، آن خسرو خوبانی که دولتش پایان‌بخش ظلمت و نویدبخش نور و رحمت بر مومنان خواهد بود. مولایی که امید محرومان و مستضعفان است و تجلی عدل الهی در زمین.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، روز نیمه شعبان، این آرزو از همیشه به تحقق نزدیک‌تر است، وقتی مؤمنان و منتظران در جوار بارگاه نورانی هشتمین خورشید ولایت به جشن و سرور نشسته‌اند و برای تعجیل در فرج مهدی موعود(عج) دست به دعا برداشته‌اند.

حرم از سر تا به پا غرق گل و نور شده. از ورودی‌ها تا بلندای ایوان‌ها و مناره‌های حرم مطهر امام انیس النفوس با دسته‌دسته گل‌های بهاری و ریسه‌های نور به میزبانی عید بزرگ شیعیان و مهمانان شعبانیه رفته‎اند. کتیبه‌های تبریک و شادباشی که از فراز ایوان‌های صحن‌های جمهوری اسلامی، آزادی، انقلاب اسلامی و گوهرشاد با یک بیت شعر به پیشواز زائران می‌آیند: «من زنده‌ام به عشق تو یا صاحب الزمان(عج)» ، «ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی، دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی» ...

زیارت و انتظار در آخرین جمعه قرن

هوای خنک و مه گرفته واپسین روزهای زمستانی مشهدالرضا(ع) هم نتوانسته دل‌های مشتاق منتظران مهدی فاطمه(س) را در خانه نگه دارد. از ابتدای صبح امروز، مؤمنان و روزه‌داران با حضور در ویژه برنامه‌های صبحگاهی نیمه شعبان حرم مطهر، گرمای خاصی به صحن وسرای رضوی بخشیده‌اند.

امروز طنین دل انگیز دعای ندبه با صدای حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر و همراهی زائران و مجاوران، بیشتر از هر جمعه دیگری دل‌ها را هوایی امام غایب از نظر می‌کرد. جشن نیمه شعبان امسال با روز جمعه مقارن شده و آخرین جمعه قرن، دل‌های منتظران را برای ظهور و حضور عالم آرای امام عصر(عج) بی‌تاب‌تر از همیشه کرده. ذکر مستجاب «اللهم عجل لولیک الفرج» بر لب زائران جاری است و قرائت دعای آل یاسین از جوار بارگاه نورانی امام هشتم صفای دیگری دارد.

پس از دو سال سخت شیوع بیماری که دلدادگان را دلتنگ زیارت کرده، امروز جشن و دعای منتظران ظهور در حال و هوای دیدار با خاتم الاصیاء، دلچسب‌تر از تمام جمعه‌های انتظار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha