جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محسن مشرفی

حوزه/ خطیب جمعه بیرجند گفت: جهان و جامعه ما نیازمند تبیین ابعاد مختلف فرهنگ مهدویت از جمله چرایی مهدویت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد، اظهار داشت: باید ابعاد فرهنگ مهدویت برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان تشریح و تبیین و با رفع شبهات از این موضوع مهم، این فرهنگ در جامعه جاری و ساری شود.

وی بیان کرد: امام عصر(عج) یک چهره عدالت گسترده بین‌المللی در سطح جهان دارد و جهان با وجود و ظهور ایشان پر از عدل و داد خواهد شد.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: شاید بعضی‌ها برایشان هنوز روشن نشده باشد که ما چه نیازی به وجود امام داریم که با تحلیل شرایط امروز جهان و ستمگری‌هایی که به مظلومان می‌شود، متوجه می‌شویم که جهان نیاز به حضور حجت خداوند برای اقامه عدل دارد.

حجت الاسلام مشرفی اظهار داشت: سنت الهی بر این است که زمین را از حجت خود خالی نکند؛ امام زمان(عج) در پرده غیبت مانند خورشید پشت ابر فیض خود را به مردم و کائنات می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این برهه تاریخی که انقلاب اسلامی مردم ایران با عنایت خداوند متعال شکل گرفته، بشریت بتواند زمینه ظهور امام عصر( عج) را فراهم کند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه وجود امام عصر(عج) لطف خداوند متعال و محرومیت از وجود ایشان به خاطر عملکرد خود انسان‌ها است، اظهار داشت: انسان باید برای برطرف کردن فراق بین امام و امت تلاش کند، امیدواریم استمرار حرکت تاریخی و انقلابی مردم ایران که با رهبری امام راحل شکل گرفته، بتوانند این فراق را از بین ببرد.

وی بیان کرد: مردم ایران اسلامی علیرغم تمام توطئه‌های دشمنان با برپایی انقلاب خود، گام بسیاری بلندی را برداشته‌اند که نقش موثری در وصال امت و امام دارد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: در چند سال اخیر در اوج تبلیغات مسموم دشمنان قرار داشتیم، اما مردم ایران اسلامی انتخابات باشکوه و ۲۲ بهمن مثال زدنی را رقم زدند.

حجت الاسلام مشرفی افزود: در دوران کرونا هم به ندای رهبری پاسخ دادند و سیل کمک‌های مومنانه را به انداخته‌اند و هنوز در راه آرمان انقلاب خود شهید می‌دهند که این نشان دهنده فرهنگ مهدویت و انتظار است و این فرهنگ پاسخ تشنگی امروز جامعه بشری است تا در مسیر حقانیت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر تقویت و ترویج فرهنگ انتظار و مهدودیت در سطح جامعه جهانی، افزود: پایبندی و استقامت در این خصوص ضروری است چرا که دشمنان ما بررسی کردند که از چه نقطه‌ای جوانان ما را هدف قرار بدهد و جوانان ما بدانند که نقطه قوت آنان ایمان، حیا و غیرت دینی است که دشمنان مورد هدف قرار داده‌اند.

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: دشمنان این را فهمیده‌اند که بال سرخ شهادت و سبز مهدودیت هستند که بساط استکبار را برمی‌چیند، پس باید این فرهنگ‌های ناب در سطح جامعه ترویج شود.

وی با بیان اینکه تقویت و شتاب‌بخشی به حرکت الهی و عدالت محورانه انقلاب ایران اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است، اضافه کرد: وقتی دشمنان ما می‌گویند همه گزینه روی میز است و از تمام گزینه‌ها بر علیه ما استفاده می‌کنند، در این برهه زمانی دفاع از حریم امامت و ولایت سربازانی در عرصه‌های مختلف می‌خواهد.

امام جمعه موقت بیرجند در عرصه فرهنگی و فضای مجازی به سربازان کوشا و متخصص نیاز داریم تا طرح‌های ضد فرهنگی دشمنان را به موقع خنثی کنند و با جهاد تبیین نقشه‌های دشمنان را در جنگ فرهنگی نقش بر آب کنند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه به برکت روز ۱۵ شعبان هر کدام از ما در هر موقعیتی که هستیم باید عهد سربازی با امام زمان(عج) خودمان ببندیم، اضافه کرد: تهاجم به فرهنگ و منحط دشمنان و رصد و رسوا کردن آن ضروری است.

وی با اشاره به اینکه چرا ما باید واگرایی داشته باشیم که فرهنگ‌های غلط غربی وارد خانه و کاشانه و شهر و دیار ما شوند و جوانان را از ما بگیرند، اضافه کرد: باید فرهنگ غنی اسلام و مهدودیت به تمام آزادگان و مردم تشنه دنیا صادر کنیم، چرا که این فرهنگ با فطرت مردم جهان سازگار است.

حجت الاسلام مشرفی ضمن تسلیت رحلت حضرت آیت الله علوی گرگانی به مردم ایران و حوزه‌های علمیه گفت: براساس روایات وقتی عالمی از دنیا می‌رود، رخنه‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند جای آن را پر کند.

وی افزود: امیدواریم حوزه‌های علمیه در زمینه پرورش عالمان ربانی، بصیر، انقلابی و جهادی بیش از بیش موفق باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha