شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابراهیم شریفی

حوزه/ امام جمعه حاجی‌آباد گفت: دشمن به دنبال برچیده شدن حوزه های علمیه است، چراکه تفکر شیعه از حوزه علمیه سرچشمه می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام ابراهیم شریفی در خطبه‌های نماز جمعه حاجی‌آباد که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن تبریک نیمه شعبان، اظهار کرد: برچیدن بساط ظلم ظالمان یکی از اتفاقاتی است که در زمان ظهور امام زمان انجام می‌شود و دنیایی منطبق بر آرمان‌های جهانی ایجاد خواهد شد و دیگر استکبار جهانی در دنیا وجود نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: در زمان ظهور امام زمان(عج)، بهار عقلانیت و خردورزی در جهان رخ خواهد داد. در این دوران حقوق و اهداف فرزندان الهی کامل خواهد شد.

امام جمعه حاجی‌آباد تصریح کرد: یکی از عوامل عقب افتادگی دنیای امروز وجود جاهلیت مدرن است. درست است که در بخشی از حوزه‌ها پیشرفت کرده، اما همچنان اسیر جهالیت از نوع مدرن است. آمریکا اعتقاد دارد، چون دارای قدرت و توانایی است باید به کشورهای دیگر ظلم کند و شرایط را هر طور که می‌خواهد تغییر دهد چراکه فلسفه کدخدایی خود را در ارزش‌ها نمی‌بیند بلکه در اعمال قدرت می‌بیند.

وی، با اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت، تشریح کرد: اجنبی‌ها در برهه‌ای از تاریخ انرژی‌ها و نفت ایران را غارت می‌کرند. وقتی انقلاب به پیروزی رسید، انگلیسی‌ها به بیرون پرتاب شدند و توانایی تحمل این امر نداشتند به همین جهت جنگ رسانه‌ای را علیه ایران ترتیب دادند.

امام جمعه حاجی آباد، با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه، گفت: امروزه دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن جایگاه حوزه علمیه در کشور است.

حجت الاسلام شریفی، با ذکر این نکته که افرادی از ۲۰۰ کشور دنیا در حوزه های علمیه کشور در حال درس تحصیل هستند، ابراز کرد: دشمن به دنبال برچیده شدن حوزه های علمیه است، چراکه تفکر شیعه از حوزه علمیه سرچشمه می گیرد. اگر حوزه علمیه تضعیف شود به منزله تضعیف شدن عقاید و اصول اساسی ماست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha