چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ افتتاح فاز نخست استودیوهای حضرت صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر امام رضا(ع)

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی رسانه را از مهمترین ابزار در ترویج سبک زندگی و نشر معارف اسلامی معرفی کرد و آن را از اصلی ‌ترین میدان‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، در آیین افتتاح فاز نخست مجموعه استودیوهای رادیویی و تلویزیونی حضرت صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر امام رضا(ع) که هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) با حضور استاد قرائتی و جمعی از مدیران رسانه‌ای کشور برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) شعار و هدف آستان قدس را تحقق فرمایش «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» امام رضا(ع) معرفی و اظهار کرد: تلاش‎ها و اقدامات بسیار خوبی برای رساندن سخن اهل بیت(ع) به گوش مردم و احیای امر آن حضرات صورت گرفته، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری باقی مانده است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ و تربیت جامعه به هر میزان هزینه شود، بجاست؛ ادامه داد: برای ارتقاء معرفت، بصیرت و بینش دینی مردم باید جهاد، تلاش و هزینه کرد و نباید تنها به شور و احساسات بسنده شود، هیجانات آنگاه بسیار خوب و برای انسان مفید است که از پشتوانه محکم معرفتی و اعتقادی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه امروز عموماً مجالس مذهبی آن‌گونه برگزار می‎شود که مردم بیشتر بپسندند، افزود: شور و هیجان مداحی بسیار خوب و لازم است، اما در کنارش باید کسب معرفت از آموزه‌های اهل‌بیت(ع) نیز باشد تا منجر به نزدیکی هرچه بیشتر زندگی مردم با سیره و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) شود.

تولیت آستان قدس رضوی آئین‌های مذهبی را میراث فرهنگی مقدس جهان تشیع دانست که باید آداب و مناسک آن هرکدام به‌جای خود حفظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به منحصر شدن عمده نذورات و موقوفات به اطعام اشاره و ابراز کرد: اطعام برای کسب رضای الهی بسیار نیکوست و اجر بسیاری دارد، اما چرا نذرهای فرهنگی مانند نذر کتاب‌هایی که منجر به ترویج آموزه‌های الهی و سیره ائمه اطهار(ع) شود، کمتر موردتوجه است؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی هدف رسالت پیامبر اکرم(ص) و امامت ائمه اطهار(ع) را هدایت جامعه به‌سوی کمال از طریق کسب معرفت معرفی و عنوان کرد: طی مدتی که بنده در حرم مطهر امام رضا(ع) توفیق خدمت دارم تاکنون کسی به بخش نذورات حرم مطهر برای نذر کتاب و ارتقا سطح دانش و آگاهی دینی مردم مراجعه نکرده و عموماً نذورات معطوف به حوزه اطعام است.

وی ضمن تأکید بر فضیلت بسیار اطعام مؤمنان، ابراز کرد: اطعام در ایام سوگواری و اعیاد از سنت‌های حسنه‎ای است که فضیلت بسیار دارد، اما در کنار توجه به غذای جسمانی نیازهای روحی مردم نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی تأثیرگذاری نذورات و موقوفات فرهنگی را ماندگار و اثربخش در بطن جامعه دانست و گفت: شرایط اقتصادی موجب گرانی کتاب شده ازاین‌رو چقدر خوب است که نذوراتی در این رابطه انجام شود تا کتاب‌های مفید با تخفیف و قیمت مناسب به دست مردم و جوانان برسد.

وی اسلام را دین عقلانیت و ائمه اطهار(ع) را هدایتگران به‌سوی خردورزی و تعقل معرفی و با اشاره به این روایت پیامبر اکرم(ص) که «درجات بندگان در روز قیامت بر اساس میزان معرفت و شناخت آن‌هاست نه کثرت اعمال». ابراز کرد: نذر فرهنگی نیازمند تبیین و بسط بیشتری از سوی نخبگان دینی و رسانه‌هاست تا این نوع نذر ارزشمند و مصادیق آن در جامعه بیش‌ازپیش روشن شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه با اشاره به ساخت و مجهز سازی استودیو حضرت صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر امام رضا(ع) با بهترین امکانات و تجهیزات، گفت: کار فعالان حوزه رسانه حضرت رضا(ع) از امروز تازه آغاز شده است، تا پیش‌ازاین چنین تجهیزاتی وجود نداشت، اما حال باوجود این امکانات توقعات نیز افزایش‌یافته و باید متناسب با این امکانات در راستای ترویج و تبیین آموزه‌های حضرت رضا(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) اقدامات فاخر رسانه‌‎ای انجام پذیرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید برنامه‌های پرمحتوا، تأثیرگذار، معرفت آفرین از این بارگاه مقدس و دستگاه عالم آل محمد(ص) به جهانیان منتقل شود و برای موفقیت در این امر مهم از حضرت رضا(ع) استمداد بطلبید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    2 0
    همانقدر که رساندن پیام الهی به مردم واجب است، باید از اشاعه فرهنگ واهی شرق و غرب به مردم جلوگیری شود؛ امروزه، محتوای ضد اخلاقی فیلم و سریال ها گریبان صدا و سیما را گرفته است
    • خیلی وقته IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      1 0
      ده هاست نه فقط امروزه. جز مقطع اولیه انقلاب، اون هم با دغدغه مندی مستقیم امام راحل رضوان الله تعالی علیه.
  • ! IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    1 0
    در ترویج کف زدن، استخدام نازک گویان زن، بگو بخنهای مجریان نامحرم و ... هویداست!
    • علی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      1 0
      بودجه فرهنگی باید به تناسب محتوای فرهنگی در برنامه های تولید شده هزینه شود، برنامه های غیر اخلاقی سهمی از بودجه نباید ببرند
  • مجتبی فراهی IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 0
    در صدا و سیما باید اداره"نظارت شرعی بر محتوای برنامه" ایجاد شود و از پخش برنامه های مبتذل داخلی و خارجی جلوگیری نماید
    • همان IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      0 0
      اگر زیر نظر همین مدیریت باشه همان آش و همان کاسه است
  • محمد IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    چرا مجلس کاری به برنامه های صدا و سیما نداره، خوابه؟