شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام وحید پورعلی

حوزه/ حجت الاسلام پورعلی گفت: در روایت انتظار به عنوان با فضیلت ترین اعمال معرفی شده است.ما خیال می‌کنیم با نشستن و دست روی دست گذاشتن  و با رخوّت و سستی انتظار محقق خواهد شد، در حالی که تلاش شبانه روزی می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام وحید پورعلی، شامگاه جمعه در مراسم جشن شب ولادت امام زمان(عج) که در مسجد باب الحوائج(ع) ارومیه برگزار شد، با بیان این که بحث مهدویت را ائمه(ع) قبل از تولد امام زمان(عج) مطرح کرده اند، اظهار داشت: روایات متعددی از پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و امام صادق(ع) در مورد حضرت ولی عصر (عج) و مسئله ظهور وارد شده است.

وی افزود: بحث منجی مورد اتفاق همه ادیان الهی است و اختلاف در مصداق آن است و اصل بر این که منجی خواهد آمد و بشر را از جهل و ظلم نجات خواهد داد، مورد قبول همه فرق و مذاهب می‌باشد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی ادامه داد: اهل سنت برخلاف شیعه که حضرت مهدی را حاضر می داند، معتقدند امام زمان چندین سال قبل از ظهور متولد خواهد شد.

وی گفت: اولین وظیفه ما در دوران غیبت شناخت حضرت است و منظور از آن، شناخت شناسنامه ای نیست، مثلث معرفت، محبت و اطاعت در همه جا جاری و ساری است؛ این سه مسئله همدیگر را تکمیل می‌کنند و اگر به دنبال کسب معرفت باشیم، محبت به اهل بیت(ع) نیز به دنبال آن خواهد آمد و اطاعت نیز بعد از آن محقق می شود.

پورعلی با بیان این‌که یکی از راه‌های شناخت اهل بیت(ع) رجوع به روایات حضرات معصومین(ع) و دعاهای وارده از آن بزرگواران است، تصریح کرد: باید مضامین بلند ادعیه‌ را با تفکر و تعقل درک کنیم و اهل بیت را با آن‌ها بشناسیم.

حجت الاسلام پورعلی خاطرنشان کرد: دومین وظیفه نسبت به امام زمان (عج) احساس حضور دائمی حضرت است، در این صورت انسان بسیار مراقبت خواهد کرد تا هرحرفی را بر زبان جاری نکند. این احساس حضور، نیاز به تقویت دارد.

وی، انتظار را سومین وظیفه شیعیان در عصر غیبت عنوان کرد و افزود: در روایت انتظار به عنوان با فضیلت ترین اعمال معرفی شده است. ما خیال می‌کنیم با نشستن و دست روی دست گذاشتن و رخوّت و سستی انتظار محقق خواهد شد، در حالی که تلاش شبانه روزی می طلبد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان گفت: الگو پذیری از امام زمان(عج)، به یاد حضرت بودن، زمینه سازی ظهور و وفاداری نسبت به حضرت و اطاعت از ولایت فقیه از دیگر وظایف شعیان در این عصر است.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    1 0
    از یاری مومنین، حفظ گنجینه های انقلاب، توجه به ایمان در جامعه، دوری از شهوات نفسانی و یاد خدا غفلت نکنیم
  • مرتضی IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    حداقل دروغ نگوییم و از حرف حق دفاع کنیم؛ سکوت ما باعث فساد در جامعه میشه!
  • حسن IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    عموما امامان تحت نظر بودند، شکنجه شدند، مسموم شدند و یا شهید شدند در عین حالیکه در ظاهر مورد حمایت برخی حکومت ها بودند؛ لذا باید با رفع موانع، زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم شود
  • ابراهیمی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    وقتی مسلمانان هند را مردم هند می کشند شاید ما سکوت می کنیم تا برنج هندی دستمونو بگیره، حالا هندی ها فیلم(سوریا وانشی) ساختند و طوری به مخاطب القاء می کنند که حالا مسلمان ها به بُت هندوها غبطه می خوردند! آیا خداوند نفرمود: ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماءوالارض ولکن کذبوا فاخذناهم بما کانوا یکسبون؛ اینطوری که سکان هدایت جامعه جهانی را به دست هندوهایی دادیم که جاسوسی را حلال و هر حلالی را حرام معرفی میکنند!!!
  • مجتبی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    مسئولان کشور مجریان امر به معروف و نهی از منکرند، اگر در جامعه فساد باشد که هست، مجری باید پاسخگو باشد اگر مجری پاسخگو نبود یعنی دادستان وظیفه خود را به خوبی انجام نداده، اینگونه غفلت ها مانع ظهور حضرت ولی عصر(عج)می شود