جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه باید سیستم جهان تغییر کند و این امر زمانی امکان‌پذیر بوده که تبیین نماییم، گفت: برای تبیین موضوعات در جامعه باید از مطالب و فعالیت‌های مؤثر، زیبا، پرمحتوا و مختصر استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار با رئیس حوزه هنری استان و اعضای ستاد اکران مردمی فیلم «موقعیت مهدی» ضمن تبریک سال ۱۴۰۱ هجری شمسی گفت: آنچه که امروز مشترک بین سازمان تبلیغات، وزارت فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری باید اعتراف کنند که آنهایی که کار اصلی را خوب انجام دادند شهدا هستند و ما نتوانستیم بعد از صدها هزار شهید پیام خود را به آنها برسانیم، به این دلیل است که عده ی زیادی نسبت به حقایق پشت پرده در سطح بین‌الملل نا آگاهند و عده ای هم به آنها وابسته هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: غربی ها به مرکزیت اروپا و ایالت متحده که سراسر مکر و حیله و آوراگی هستند دم از آزادی می زنند و دنبال رو آنها نیز در این کشور حرف از آزادی می زنند و نتوانستیم بفهمانیم که بدترین استبداد که همان غرب است بر جهان حاکم است.

وی ادامه داد: باید از خود سوال کرد که چرا در جنگ تحمیلی ۳۰۰ هزار شهید دادیم، غربی که مدعی آزادی بیان و دموکراسی است، در طول انقلاب اسلامی مردم این کشور با رای حداکثر بیش از ۹۸ درصدی به این نظام رأی داده اند اما همه گزینه های خود را علیه این مردم به کار برده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، اظهار داشت: هشت سال مردم را کشتند و روستاها را ویران کردند اما سازمان ملل و متحدانشان با حقوق بشر خود بعد از هشت سال هنوز نمی دانستند که شروع کننده جنگ را شناسایی کنند، مکر و حیله به این رسوایی را به مردم فهمانده نشده است، ۳۰۰ هزار از افرادی را شهید کردند که امثال شهید مطهری بودند که هرجا آدم خوب و دانشمندی است را می کشند.

وی افزود: در این دنیایی که این همه حرف از حقوق بشر، کودک و زن و آزادی بیان و قلم می زنند ما نتوانستم تبیین کنیم این افراد به چه جرمی کشته شدند اما باید دید چه کسانی از عوامل بیرون افرادی چون شهید مطهری و شهید بهشتی را شهید می کند، شهدای هسته ای را ترور می کند یا سردار دلها شهید سلیمانی را به شهادت می رساند.

امام جمعه بیرجند، گفت: بعد از حمله جهت تخریب اماکن مقدسه آزادی و حقوق بین الملل را زیر سوال بردند و این موارد تفهیم نشده است، امروز شهدا تنها هستند، پیام شهدا را نرساندیم و در خانه خود به فرزندمان نگفتیم مسئله چیست، در جامعه ما عروسی ها و جشن ها وقتی نوبت به عناصر غرب پرست می رسد به اسم هنر هر کاری می کنند، که باعث خجالت است.

وی یاد آور شد: از سویی دیگر آدم مومن اگر عروسی داشته باشد وقتی وارد جلسه می شوید خیلی باید زحمت بکشی تا بفهمی این جلسه عزا است یا عروسی، به این معنی است که ما بعد از ۴۳ سال هنوز نتوانستیم محتوای هنری درستی برای برگزاری جشن های عروسی اسلامی و خانوادگی ارائه بدیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: آنقدر اخبار روزمره بدترین جنایات را نقل می کند اما کسی متاثر نمی شود، آمریکا بعد از جنگ جهانی به ۵۰ کشور ورود غیر قانونی داشته است، اما منعکس نشده است، در برخی از کشورها نیز با دروغ وارد آن کشور شده اند و آنجا را بهم ریختند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: تفهیم حیله‌های دشمن هنر می‌خواهد و باید بدانیم هنر تنها شعر نبوده بلکه با انواع برنامه‌ها می‌توان با مقابله با دشمن پرداخت، هنوز افراد آمریکاپرستی در کشورمان وجود دارند که دم از آزادی می‌زند چون ما هنر به خرج نداده‌ایم و گرنه باید از خجالت آب می‌شدند که این حرف‌ها را بزنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این مقطع، مقطعی سرنوست‌ساز است، یادآور شد: امام فرمودند این پیچ تاریخ بوده یعنی اینکه باید شرایط جهان تغییر کند و در اینجا بحث فقط ایران و کشورهای مسلمان نبوده بلکه نوع بشر گرفتار این جنایت‌ها است، دشمن توانست با تبلیغات خود نظامی را که پیشرفته‌ترین قانون اساسی را دارد تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

وی ادامه داد: باید سیستم جهان تغییر کند و این امر زمانی امکان‌پذیر بوده که تبیین نماییم، تببین وقتی می‌کنیم که ما نیز انگیزه داشته باشیم، برای تبیین موضوعات در جامعه باید از مطالب و فعالیت‌های مؤثر، زیبا، پرمحتوا و مختصر استفاده کنیم، کتاب ارزش بوده ولی برای تبیین مفاهیم کافی نیست، برای تغییر افکار عمومی و رسواسازی دشمن باید دارای برنامه باشیم و همچنان که مقام معظم رهبری فرموده‌اند در این راه جهاد تبیین لازم است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بدترین نوع استبداد؛ استبداد لیبرال است، اگر روزی سرکردگان غربی بر جهان مسلط شوند با توجه به جنایاتی که کرده‌اند و سوابق آنها برای ظلم به ملت‌های مختلف وجود دارد و همچنان که خودشان می‌خواهند که پایان تاریخ را رقم زده و آن را هدف گرفته‌اند بدترین جنایات را در کشورمان انجام می‌دهند، اگر نتوانیم حقایق را با زبان هنر به مردم بفمانیم دشمن جلاد را جای شهید و شهید را جای جلاد به مردم نشان می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه ایران مرکز انقلاب بوده و جهاد تبیین بر همه واجب است، خاطرنشان کرد: باید در قالب‌ها و به گونه‌های مختلف به مخاطبان توطئه‌های دشمن را نشان داده تا بلکه شر اروپای پلید از سر جامعه بشر کم و به آرامش برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه درس خارج IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    درود بر حاج آقای عزیز. این یعنی درک درد. به قول حافظ خواجه درد نیست و الا درمان هست. مشکل ما اینه که درد نداریم دلخوشیم. ولی این بیانات حقیقتا عمیق بودند. درد را فهمیده بود. درمان هم با فکر و برنامه میاد. مهم درک درد بود که خیلی ها نداشتند و امروز آمریکا نماد آزادی شده و ما مثلا استبداد دینی