شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی در دیدار فرماندهان انتظامی گفت: پلیس خراسان رضوی ضمن حفظ اقتدار، توانمندی، نظم و قانون‌مداری، باید تجلی رأفت و مهربانی حضرت رضا(ع) باشد و برخوردی مهربانانه با زائران داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، با حضور در قرارگاه تأمین نظم و امنیت تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی، با فرماندهان انتظامی مشهد و شهرستان‌های استان به‌صورت ویدئوکنفرانس دیدار و با اشاره به در پیش بودن موج سفرهای نوروزی و ورود زائران به استان، از پلیس درخواست کرد در حد امکان در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه نباید هیچ خاطره تلخی از سفر به مشهد مقدس در ذهن هیچ زائری ایجاد شود، ابراز کرد: هر حادثه جاده‌ای می‌‎تواند برای سال‌های طولانی کدورت و ناراحتی در ذهن حادثه‌ دیدگان از سفر به مشهد مقدس ایجاد کند، از این رو تمام بخش‌ها و دستگاه‎های مسئول باید تلاش کنند آمار حوادث رانندگی به حداقل برسد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به وظایف مهم ارگان‎ها و ‌سازمان‌های مختلف و همچنین خودروسازان برای کاهش وقوع حوادث و تلفات جاده‌ای، نقش پلیس را آخرین مرحله در پیشگیری از تصادفات دانست و گفت: کیفیت خودروها و رعایت نکات ایمنی در ساخت آن‎ها در پیشگیری از وقوع سوانح جاده‌ای بسیار حائز اهمیت است و همچنین نظارت‎های پلیس در رعایت قوانین می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای مؤثر باشد.

وی افزود: جان انسان‌ها از دیدگاه اسلام بسیار ارزشمند و مقدس است و اگر پلیس با تلاش‌های خود حتی موجب جلوگیری از وقوع یک حادثه رانندگی و حفظ جان یک انسان شود، اجر و پاداش الهی بسیار زیادی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از جرائم، به موضوع امنیت زائران به‌ویژه در ایام عید نوروز اشاره و ابراز کرد: مشهد شهری زیارتی و محل حضور مهمانان حضرت رضا(ع) است از این رو حتی وقوع یک سرقت نیز در اینجا زیاد است و باید مشهد از هر حیث امن‌ترین باشد.

وی گفت: مشهد باید امن‌ترین شهر برای زائران و مجاوران و ناامن‌ترین مکان برای مجرمان باشد که در این راستا پلیس اقدامات بسیار اثرگذار و خوبی برنامه‌ریزی و در دست اقدام دارد.

وی به نقش پلیس در نظارت بر هتل‌ها، بازار، اماکن مختلف و ... اشاره و تصریح کرد: پلیس ضمن برخورد مقتدرانه و قدرتمند با جنایت‌کاران و برهم زنندگان نظم عمومی، در برخورد با زائران و مردم باید در کمال رأفت و مهربانی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه پلیس به جهت مأموریت خود برای تأمین نظم و امنیت جامعه ارتباط نزدیک و مستقیم با زائران دارد، گفت: پلیس خراسان رضوی ضمن حفظ اقتدار، توانمندی، نظم و قانون‌مداری، باید تجلی رأفت و مهربانی حضرت رضا(ع) باشد و برخوردی مهربانانه با زائران داشته باشد.

وی با اشاره به حضور جمعیت بالای زائران در ایام نوروز، بر اهمیت رعایت انضباط ترافیکی و نظم شهری تأکید و ابراز کرد: ممکن است عده‌ای از زائران به جهت عدم آشنایی با شهر بعضاً مرتکب تخلفات رانندگی شوند، در این ایام پلیس برای میزبانی شایسته و رقم زدن سفری خوش برای زائران، در تخلفات مبنا را بر جریمه نبیند و تا حد امکان به راهنمایی بسنده کند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به معضل ترافیک و پارکینگ اطراف حرم و حضور جمعیت بالای زائران، ابراز کرد: دستگاه‌های مسئول موظف به ایجاد پارکینگ و معابر عمومی مناسب هستند و پلیس نیز در هنگام انسداد مسیرهای تردد، بایستی زائران را که با خیابان‌های شهر آشنایی کافی ندارند، با مهربانی، سعه‌صدر و برخورد مناسب به مسیرهای جایگزین راهنمایی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در پایان سخنان خود از تلاش‌های و فعالیت‌های پلیس در برقراری نظم و امنیت تقدیر و ابراز کرد: تعطیلات عید نوروز فرصتی برای تفریح و حضور در کنار خانواده است، اما نیروهای پرتلاش و خدمتگزار پلیس نه‌تنها در این ایام فراغتی ندارند بلکه حجم کار سنگینی بر دوش آن‌هاست؛ آحاد مردم ایران و مسئولان قدردان تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی پلیس هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha