جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1015050
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
تجلیل از فعالین اقامه نماز شهرستان دنا

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دنا در نشست تجلیل از فعالان اقامه نماز این شهرستان اظهار کرد: اقامه نماز در همه سطوح اجرایی، فرهنگی، آموزشی و شورای عالی انقلاب فرهنگی با شعار «مسجد محوری» ابلاغ شد.

به گزارش حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید علی برجسته‌پور، در مراسم تجلیل از فعالان اقامه نماز شهرستان دنا که در سالن شهید نجفی سی‌سخت برگزار شد، گفت: نماز، مهم‌ترین عبادتی است که در همه ادیان و شرایع آسمانی به آن توجه ویژه شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دنا ادامه داد: اقامه نماز در همه سطوح دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، آموزشی و شورای عالی انقلاب فرهنگی با شعار «مسجد محوری» ابلاغ شد و همه دستگاه‌های ذی‌ربط می‌بایست در اقامه نماز، تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه اقامه نماز فعالیت و تلاش ویژه داشته باشند.

وی فعالیت‌های اقامه نماز در شهرستان دنا نماز در دو شهر سی‌سخت و پاتاوه اجرا می‌شود، عنوان کرد: نماز عید فطر و قربان در اکثر نقاط شهرستان، اقامه نماز در ادارات و نهادها، در ۳۰مسجد از ۱۰۰مسجد شهرستان دنا، و همچنین برپایی و اقامه نماز در مناطق تفریحی و گردشگری از طرف سازمان تبلیغات اسلامی، اقامه نماز در مجموع هفت بقاع متبرکه به صورت دائمی و مقطعی تحت عنوان آرامش بهاری در ایام نوروز از طرف اداره اوقاف و امور خیریه با اعزام مبلغ روحانی از جمله فعالیت‌های اقامه نماز در شهرستان دنا هستند.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دنا اظهار کرد: بیش از ۸۰کانون فرهنگی و هنری مساجد و همچنین حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج در مقوله اقامه نماز در مساجد همراه با برگزاری کلاس‌های عقیدتی و روشنگری تحت عنوان حلقه‌های صالحین در مساجد شهرستان با همکاری ویژه ائمه جمعه و جماعات فعالیت دارند.

حجت الاسلام برجسته‌پور خاطرنشان کرد: در کلانتری‌های شهرستان نیز نماز جماعت برگزار می‌شود. بیشتر رستوران‌های بین راهی و جایگاه‌های سوخت دارای نمازخانه هستند.

وی گفت: در مدارس شهرستان، ۲۴ روحانی طرح امین و ۱۰روحانی وظیفه همراه با سه روحانی فرهنگی و سه مربی آموزش عملی نماز و اقامه نماز وجود دارد. حدود ۱۷ جشن تکلیف به صورت متمرکز در شهرهای سی‌سخت و پاتاوه اجرا شد.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دنا افزود: این ستاد دو مسابقه کتاب‌خوانی ویژه تاکسی‌رانان و اصناف و همچنین با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تحت عنوان «قصه عاشقان» «خاطره‌ای از نماز شهدای شهرستان» برگزار کرد.

حجت‌الاسلام برجسته‌پور بیان کرد: ستاد اقامه نماز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاعه فرهنگ نماز نمایشگاه عکس نماز محرم به ویژه جماعت نماز ظهر تاسوعا و عاشورا برگزار کرد و از برگزیدگان این مراسم نیز تجلیل شد.

وی ادامه داد: مراسم تجلیل از فعالان اقامه نماز شهرستان دنا با حضور حجت ‌الاسلام مصباح‌نژاد، امام جمعه شهرستان دنا، حجه‌الاسلام سیادت، امام جمعه شهر پاتاوه، حجت ‌الاسلام قاسمی، دبیر ستاد اقامه نماز استان برگزار شد که در این جلسه از سی نفر از ادارات برتر، ائمه جماعت و مدعوین تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha