یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصاحبه با آیت الله خاتمی

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: «اَحْسَنُ الْحَال» یعنی با دید بازتر به زندگی نگاه کنیم و قدر نعمت‌های الهی که در اختیار ماست را بدانیم و برای بهتر شدن و نیل به اهداف متعالی تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، در ویژه برنامه تبلیغی - مذهبی حرم مطهر رضوی که شامگاه روز شنبه در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین و تفسیر فرازهایی از دعای «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی احْسَنِ الْحَالِ» پرداخت و گفت: متاسفانه ما در سایه روزمرگی و سرگرم شدن به دنیا از بسیاری از نعمت‌های الهی غافل شده‌ایم و «حَوِّلْ حَالَنَا» یعنی تلاش کنیم تا از این غفلت‌زدگی رهایی یابیم و بیشتر به نعمت های الهی توجه کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های بزرگ الهی نعمت محبت به اهل بیت(ع) است، افزود: در آستانه سال نو، خیل عظیم دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) از اقصی نقاط کشور به مشهد الرضا(ع) سفر کرده‌اند تا در جوار بارگاه منور رضوی لحظه تحویل سال را سپری کنند و این نشانه محبت آنها به اهل بیت(ع) است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی احْسَنِ الْحَالِ» یعنی این نعمت‌ها را ببینم و بهتر از آن را در لحظه تحویل سال از خدا بخواهیم. البته احْسَنِ الْحَالِ دامنه بسیار گسترده‌ای دارد و شامل ایجاد تحول در عرصه‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... نیز می‌شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: در عرصه فردی یعنی اگر تاکنون اهل نماز خواندن بوده‌ایم از این به بعد سعی کنیم که نماز اول وقت بخوانیم و اگر اهل نماز اول وقت بوده‌ایم عزم خود را برای خواندن نماز شب جزم کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برای بانوان مسلمان این دعای مبارک به معنای پاسداری بیشتر از جبهه مقدس عفاف و حجاب و بها دادن به مساله حجاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: ما باید همواره خود را در محضر ذات اقدس الهی بدانیم و باور کنیم که خداوند در هر حالی ناظر بر اعمال ما است و سعی کنیم بیشتر از قبل مراقب اعمال و رفتار خود باشیم و برای رسیدن به اهداف متعالی و مقدس در زندگی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha