جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رسانه ها

حوزه/ منتقد حوزوی سینما و تلویزیون گفت: امیدوارم به عنوان یک اتفاق خوب فرهنگی، رسانه ها در سال ۱۴۰۱ به جایگاه اصیل فرهنگی و هویتی خود بازگردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی آتش زر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۱ در وهله نخست بسیار امیدوارم که رسانه ها به جایگاه اصیل فرهنگی خود بازگردند و بر این اساس، مردم به رسانه های ما مراجعه هویتی داشته باشند.

وی افزود: در واقع منظورم این است که هم مردم ما به رسانه های جمعی رجوع کنند و هم این که رسانه های ما به مردم و فرهنگ عمیق و اصیل خویش، رجوع هویتی داشته باشند و این مسأله به اعتقاد بنده، بهترین چیزی است که انتظار می رود در بازه ی زمانی کوتاه مدت رخ دهد.

وی همچنین گفت: مسأله مهم دیگر ناظر به لزوم افزایش سرانه مطالعه در کشور است که به عنوان یک رخداد و اتفاق فرهنگی در سال جدید و سال های پیش رو، حقیقتاً چشم انتظار وقوع آن هستم که البته این مسأله و دیگر تحولات فرهنگی، زمان بر است و نیاز به فرهنگ سازی مستمر و بسیار دقیق دارد.

این کارشناس و تحلیلگر رسانه ای بیان داشت: آرزوی من این است که رسانه به جایگاه اصلی خود برگردد و مردم نگاه فرهنگی به رسانه ها داشته باشند و از نگاه های سیاسی روزمره و معمول فراتر رفته و رسانه نیز به جایگاه و هویت تربیت کنندگی خود بازگردد و بر اساس آموزه های اسلامی به ایفای نقش بپردازند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی از جمله فرهنگ عمومی رقم بخورد، چرا که این مسأله حقیقتاً شایسته و زیبنده ملت عزیز و بزرگ ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha