دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویری  از حال و هوای شهر قم در شب عید غدیر

حوزه/ مسئول انجمن مردم نهاد "شهر" گفت: از جمله اموری که زمینه ساز اشتغال آفرینی در قم می شود، بهره برداری حداکثری از ظرفیت عظیم زائرپذیری در این کلانشهر مذهبی است.

سیده شبنم فاطمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به زایر پذیری شهر مقدس قم، اظهار داشت: در این راستا می بایست سطح کیفی خدمت رسانی به زائران و مسافران به منظور افزایش مدت زمان اقامت و اسکان آن ها در شهر قم، ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به این که هویت شهر مذهبی قم بر محوریت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و برپایه مسأله زیارت شکل گرفته است، افزود: چنانچه بتوانیم ظرفیت های زائرپذیری قم در ابعاد مختلف را به فعلیت درآوریم، قطعاً هم در انتقال پیام های ارزشی و معارفی موفق خواهیم بود و هم در راستای رونق شهر و استان قم در ابعاد اقتصادی و اجتماعی گام های خوبی برداشته ایم.

کارشناس مسایل شهری و اجتماعی همچنین گفت: آن چه مسلم است این که اقتصاد این کلانشهر تا حدود بسیار زیاد، ناظر به مساله زیارت و تقویت و توسعه بُعد زایرپذیری است و لذا مبنای همه ی تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها در استان باید منجر به تحقق هدف ارتقای کیفیت حضور زائر در شهر قم و با محوریت حرم مطهر حضرت معصومه(س) باشد.

وی در ادامه با تأکید بر این که باید به نیازها و اقتضائات زائر و مسافر به درستی توجه شود، افزود: بدون تردید ارتقای سطح کیفی خدمات می تواند در افزایش رضایتمندی زائر بسیار مؤثر باشد و البته این مهم نیازمند برنامه ریزی قوی در سطح کلان شهری و استانی و بلکه ملی است که در سایه هم افزایی و تعامل مناسب میان نهادها و ارگان ها و دستگاه های مختلف حاصل می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha