چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله محمدی ری شهری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید مناظر حسین نقوی گفت: آیت الله محمد محمدی ری شهری، یار امین و شجاع انقلاب اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید مناظر حسین نقوی دبیر بنیاد الجواد هند درگذشت محقق برجسته آیت الله ری شهری را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللّٰهِ الرّحمٰن الرَّحیم

یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَیِٔنَّةُ ارْجِعِی إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی

وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ، الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. صدق اللّٰه العلی العظیم

عن الإمام الصادق (علیه التحیة و السلام):

إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلی یوم القیامة

آیت الله محمد محمدی ری شهری، یار امین و شجاع انقلاب اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، شامگاه یکم فروردین ماه در سن ۷۶ سالگی به علت بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران، دارفانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

آیت الله محمدی ری شهری، از چهره‌های‌ سرافراز جمهوری‌ اسلامی‌ و دارای‌ موضع گیری های افتخار آمیز در طول‌ سالیان‌ گوناگون بوده و در سال‌های انقلاب نیز در صف اول مبارزات قرار داشت و از سوی ساواک دستگیر و تبعید شده بود و پس از انقلاب هم در مسئولیت‌هایی چون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، تصدی وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور و برخی مسئولیت های دیگر از جمله تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و تأسیس و مدیریت دانشگاه قرآن و حدیث خدمت کرد.

این عالم ربانی همواره اهتمام ویژه ای به نشر احادیث داشته و تأسیس مؤسسه دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث و انتشار اثر شریف میزان الحکمه و صدها جلد دانشنامه حدیثی از جمله سوابق علمی ایشان بشمار می رود که از همین رو از سوی برخی علما به عنوان «مجلسی دوران» و نیز « کلینی زمان» ملقب شده اند.

اینجانب و اعضای الجواد فاوندیشن ھندوستان این ضایعه عظیم را به رهبرمعظم انقلاب اسلامی، بیت شریف معظم له و علاقمندان به نظام مقدس جمهوری اسلامی تسلیت عرض می کند.

سید مناظر حسین نقوی

دبیر بنیاد الجواد ھند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha