جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ضرورت توجه به مسائل فرهنگی، تصریح کرد: مدیریت فرهنگی غیر از موعظه کردن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، عصر امروز در نشست مدیران فرهنگی و ائمه جمعه جنوب استان فارس که در مدرسه علمیه لامرد برگزار شد، با اشاره به ضرورت مدیریت و توجه به مسائل فرهنگی، تصریح کرد: مدیریت فرهنگی غیر از موعظه کردن است.

وی در ادامه با تصریح اینکه باید امکانات فرهنگی فراهم شود، اضافه کرد: منبر در زمان گذشته تنها رسانه ای بود که مردم با آن مواجه بودند؛ تا سال ۱۳۵۵ تلویزیون در شهرستان های فارس نبود، در واقع هیچ ابزاری نبود، رسانه اصلی منبر و روحانیت بود؛ این قدر کسی سخن از بی امکاناتی گذشته نمی‌گوید که نسل جدید فکر می کنند امکانات در گذشته بوده است، در صورتی که هیچ امکاناتی قبل از انقلاب نبود.

به گفته امام جمعه شیراز عده ای خیال می کنند پس از انقلاب هیچ کاری صورت نگرفته است، در حالی که امکانات کنونی، پس از انقلاب فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که در عرصه مدیریت فرهنگی عقب هستیم و باید فعالیت ها را توسعه دهیم، اظهار کرد: باید اسباب فعالیت های فرهنگی از جمله رسانه را توسعه دهیم؛ اگر اسباب حکمرانی فرهنگی را در اختیار گرفتیم مدیریت فرهنگی را می توانیم انجام دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جزئیت IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    موعظه جزئی از آن است
  • ی_ش IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    ایشان نفرمودند که موعظه نکنید یا اینکه موعظه جزیی از آن است یا نیست بلکه فرمودند که مدیریت فرهنگی با موعظه کردن متفاوت است یعنی فقط موعظه کردن کارساز نیست.
    • تعبیر IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      0 0
      تعبیر غیر در این خبر آمده است نه تفاوت. أیدکم الله تعالی.