سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/ مدرّس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین ضرورت ها در عرصه مباحث فرهنگی کشور، ایجاد و تقویت باور در وجود افراد جامعه نسبت به هویت ملی، مذهبی، فردی و اجتماعی است.

سیده معصومه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: یکی از مهم ترین بایسته های فرهنگی در سال ۱۴۰۱ ناظر به مقوله هویت است که این بحث هویت البته شامل عرصه های گوناگون هویت فردی، ملی، اجتماعی و مذهبی می شود.

وی افزود: باید برای طیف ها و گروه های مختلف از جمله بانوان و دختران جوان این مسئله حائز اهمیت باشد که البته باید روی موضوع تقویت هویت فردی، ملی، مذهبی و اجتماعی آن ها کار کنیم و دست به روشنگری و بصیرت افزایی بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که هویت یکی از مباحث بسیار مهم و در عین حال چالش برانگیز در دنیای کنونی است که ارتباط با حوزه گسترده ی علوم انسانی هم دارد، چه آن که شناخت هویت و پرداختن به این مقوله تأثیر بسیار مهمی در ابعاد مختلف یک جامعه دارد.

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران همچنین افزود: از این حیث بنده معتقدم مهم ترین مسأله ای که در حوزه فرهنگ باید به آن پرداخته شود، ایجاد باور نسبت به هویت ملی، مذهبی و فردی و اجتماعی است و اگر این خودشناسی مبتنی بر هویت شکل بگیرد، زمینه ای فراهم می گردد که بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اخلاقی مرتفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha