پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
بازدید طلاب خوزستانی از یادمان شهدای طلائیه - راهیان نور

حوزه/ حجت‌الاسلام شهرجردی از فعالیت ۱۶۵ راوی روحانی در اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: روایتگری سیره شهدا و تبیین جهاد تبیین در مناطق عملیاتی جنوب و همچنین حضور میدانی در مناطق محروم خوزستان برای حل مشکلات مردم روستایی، از اقدامات راویان روحانی است.

حجت‌الاسلام محمود شهرجردی، دبیر ستاد راویان روحانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در راهیان نور ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ پرداخت و اظهارداشت: ستاد راویان روحانی، هرساله در چهار عرصه تخصصی شامل «دانش‌آموزی»، «دانشجویی»، «خانواده» و «یادمان» فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته، تعداد راویان روحانی به بیش از ۳۰۰ نفر هم می‌رسید، که در سال جاری نیز به‌رغم فضای کرونایی حاکم بر کشور، کمر همت را بستیم تا مثل قبل، با قدرت خدمت‌گذار زائرین سرزمین نور باشیم.

حجت‌الاسلام شهرجردی، با اشاره به اینکه سه مرکز در استان خوزستان، جهت ساماندهی و اعزام راویان روحانی به کاروان‌های راهیان نور و یادمان‌های دفاع مقدس وجود دارد، گفت: ستاد مرکزی در خرمشهر، ستاد اعزام در معراج شهدای اهواز و ستاد هماهنگی در منطقه دوکوهه قرار دارد.

دبیر ستاد راویان روحانی، ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، اظهار کرد: بحمدالله با هماهنگی خوب حجت‌الاسلام عادل پور، امام جمعه خرمشهر، مقر فرماندهی و ستاد مرکزی راویان روحانی در دفتر امام جمعه برقرار می‌باشد.

وی با اشاره به اقدامات ستاد راویان روحانی در ایام راهیان نور، گفت: یکی از اقداماتی که هر ساله توسط ستاد راویان روحانی انجام می‌شود، هماهنگی با مدارس علمیه خوزستان جهت برگزاری دوره‌های روایتگری و کار با کودک و نوجوان برای طلاب و روحانیون است که إن‌شاءالله بتوانیم از ظرفیت آن‌ها برای سال‌های آینده استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام شهرجردی افزود: دومین اقدام ستاد راویان روحانی، رایزنی با آموزش و پرورش جهت کار با دانش‌آموزان است که در سال جاری نیز با بهره‌گیری از سامانه شاد توانستیم برای چند صد دانش‌آموز کلاس‌های مختلف آشنایی با سیره شهدا برگزاری کنیم.

وی، با بیان اینکه استقرار راویان متخصص در یادمان‌ها، یکی دیگر از اقدامات این ستاد است، گفت: بحمدالله در سال جاری بیش از یکصد راوی روحانی، در ۱۲ یادمان راوی مستقر کردیم که آن‌ها در موضوعات مختلف تخصصی همچون «سیره شهدا»، «جهاد تبیین» و «بیانیه گام دوم انقلاب» مشغول به فعالیت می‌باشند.

دبیر ستاد راویان روحانی، با تأکید بر اینکه عمده فعالیت راویان روحانی تبیین سیره شهدا با محوریت بیان خاطرات شهداست، اضافه کرد: این راویان همگی از اساتید سطوح عالی حوزه، امامان جمعه و از مسئولان نهادهای نمایندگی دانشگاه‌ها می‌باشند.

حجت‌الاسلام شهرجردی، با بیان اینکه اعزام راویان روحانی در چهار زمان صورت می‌گیرد، گفت: "زمان اول پنجم تا پانزدهم اسفند"، "دوم ۱۵ تا ۲۵ اسفند"، "سوم از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین ۱۴۰۱" و چهارم نیز از "پنجم تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰" انجام شده و می شود.

وی با اشاره به تعداد راویان روحانی فعال در راهیان نور ۱۴۰۱-۱۴۰۰، گفت: در مرحله اول ۴۵ راوی، دوم ۵۰ راوی، سوم و چهارم ۷۰ راوی مشغول فعالیت بوده و هستند که در مجموع بیش از ۱۶۰ راوی در کاروان‌های راهیان نور و مناطق عملیاتی جنوب حضور داشتند.

دبیر ستاد راویان روحانی، انجام خدمات اجتماعی در مناطق محروم برخی شهرهای خوزستان را یکی از اقدامات جانبی ستاد راویان روحانی عنوان کرد و بیان داشت: حضور فعال راویان روحانی در برخی مناطق همچون کوت‌عبدالله و... برای انجام خدمات عالم‌المنفعه و فعالیت‌های اجتماعی همچون «کار با کودک»، «مددکاری اجتماعی» و توزیع اقلام و بسته‌های معیشتی» از جمله اقدامات مهمی است که در حاشیه حضور راویان روحانی در استان خوزستان صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام شهرجردی در پایان با اشاره به استقبال غیرقابل انتظار جوانان از راهیان نور، اظهارداشت: امسال به دلیل هزینه بالای سفر و برخی محدودیت‌ها همچون تزریق سه دوز واکسن، تصور می‌کردیم که استقبال آن‌چنانی از راهیان نور صورت نگیرد، اما شهدا بازهم ما را غافلگیر کرده و جمعیتی حتی بیشتر از دوران کرونا، راهی سرزمین‌های نور شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha