جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرمرشدی

حجت الاسلام میرمرشدی با بیان اینکه تکیه به شرکت‌های دانش بنیان اقتصاد را قوی و دشمنان را ناامید می‌کند، گفت: رمز پیروزی ما در برابر دشمنان قوت در اقتصاد و علم و دانش است.

حجت الاسلام سید احمد میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان گفت: با توجه به جنگ اقتصادی که در سال های اخیر دشمنان علیه کشور ما به راه انداخته اند، رهبر معظم انقلاب در سال های مختلف عنوان های اقتصادی برای سال ها انتخاب نموده و بر اصل اقتصاد تکیه و تاکید داشتند.
وی افزود: اقتصاد قوی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد و تحقق پیدا نمی کند مگر اینکه تولید به جایگاه درستی برسد و بتوانیم از منابع داخلی به درستی استفاده کنیم.
کارشناس حوزوی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در شعار امسال دو عنصر مهم را به مباحث اقتصادی اضافه کردند یکی استفاده از نیروی انسانی که نظام روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و چندین میلیون جوان که از منابع با ارزش اقتصادی هستند و دومین عنصر، شرکت های دانش بنیان هستند.
حجت الاسلام میر مرشدی اظهار کرد: در حال حاضر ۷ هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد که در زمینه تولید و اقتصاد سرمایه گذاری و فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: استفاده از شرکت های دانش بنیان، در زمینه ایجاد اشتغال می تواند، جهش عظیمی را در کنار تولید برای کشور به وجود بیاورد.
کارشناس حوزوی افزود: با افزایش شرکت های دانش بنیان، نیروهای تجاری ما بیشتر شده و با صنعتی کردن این شرکت‌ها، توانایی تولید داخلی بالا می‌رود و هر چه این تولیدات گسترش پیدا کند اقتصاد ما از تولید داخلی به صادرات افزایش می‌یابد.
حجت الاسلام میرمرشدی، نمونه این مسئله را در مورد تولید واکسن بیان کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان با ایجاد اشتغال در عرصه تولید واکسن وارد عمل شده و واکسن های مختلف توسط جوانان کشور تولید شده است و به کشورهای دیگر نیز صادر شد.
وی با بیان اینکه تکیه به شرکت‌های دانش بنیان اقتصاد را قوی و دشمنان را ناامید می‌کند، ابراز کرد: تا زمانی که ما به لحاظ علمی و اقتصادی قوی باشیم، دشمنان هیچ کاری نمی توانند بکنند.
کارشناس حوزوی افزود: استقلال کشور در جنبه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هدف انقلاب اسلامی است که برای تحقق آن باید در ابعاد مختلف وابستگی را از بین برده و آن را به توانایی های داخل تبدیل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: ایران کشور پرنعمتی است و در طول ۴۳ سال گذشته زیرساخت‌های بسیاری ایجاد شده است.
حجت الاسلام میرمرشدی ادامه داد: دشمنان تلاش کردند که اقتصاد ما را فلج کنند، به همین جهت مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها بر اقتصاد تاکید دارند.
وی در پایان به بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند باید ببینیم چه نیازمندی‌ها و توانمندی هایی داریم و آنها را در کنار هم جمع کرده و حل مسئله کنیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha