یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والسملین فلاحتی وضع احکام اسلام را زمینه ساز آزادی و نجات بردگان عنوان کرد و گفت: اسلام برای حفظ انسانیت انسان آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در تفسیر آیه چهارم سوره احزاب، در شبستان مصلای رشت همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: توفیق بهره‌مندی لیالی ماه عزیز و مبارک ماه رمضان را برای تمام مردم مومن دارم.

وی به ترجمه آیه چهارم سوره احزاب اشاره کرد و افزود: "خدا در درون یک مرد دو قلب (و دو مبدأ ادراک و اراده) قرار نداده و نیز زنانتان را که مادر بخوانید مادر شما و پسر دیگری را که فرزند بخوانید پسر شما قرار نداده، این گفتار شما زبانی و غیر واقع است، و خدا سخن به حقّ می‌گوید و اوست که (شما را) به راه حقیقت راهنمایی می‌کند".

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدای متعال در آیه مذکور می خواهد تعدادی از مسائل دوران جاهلیت را باطل اعلام کند، تصریح کرد: خدای متعال وجود دو قلب در انسان، موضوع “ظهار” و فرزند خواندگی را امری باطل مطرح کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، وضع احکام اسلام را زمینه ساز آزادی و نجات بردگان عنوان کرد و گفت: اسلام برای حفظ انسانیت انسان آمده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha