سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: خداوند وعده داده حاکمیت جهانی مستضعفان برپا خواهد شد و مومنان می دانند یک روزی ولی خدا می آید و بساط ظلم را جمع و بساط عدل را گسترش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی طی سخنانی در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم بانوی کرامت با بیان نکات تفسیری گفت: قرن ۱۵ شمسی، قرن تمدن اسلامی و در این قرن جدید به حول و قوه الهی، امت قوی اسلامی شکل خواهد گرفت و امت اسلام دست برتر را خواهند داشت.

وی افزود: بر اساس آیه سوم سوره بقره، یکی از مهم ترین عوامل قدرتمندی امت اسلام، ایمان به غیب و ایمان به سخنان خداوند است که باعث قدرتمندی انسان‌های مومن می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نگاه مادی گرایانه مقابل نگاه خداباورانه است و مادی گراها فقط به دنبال مادیات هستند و بنی اسرائیل مصداق بارز کسانی هستند که مقابل ایمان به غیب قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تاکید کرد: ایمان به قیامت قدرت تحمل مومنین را بالا می برد و اشتیاق به شهادت ایجاد می کند و این ها از عوامل اقتدار به حساب می آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ایمان داشتن به وعده هایی که خداوند به مومنین داده و ایمان به وعده حمایت و نصرت از عوامل قدرتمندی است.

وی اظهار داشت: خداوند وعده داده حاکمیت جهانی مستضعفان برپا خواهد شد و مومنان می دانند یک روزی ولی خدا می آید و بساط ظلم را جمع و بساط عدل را گسترش خواهد داد.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: شهدایی که سینه خود را مقابل گلوله سپر کردند و مانع تجاوز دشمنان به مرز و بوم این مملکت شدند عاملان اقتدار امت اسلام هستند.

وی افزود: از جمله آثار ایمان به غیب درک محضر اولیای الهی است و کسی که ایمان به غیب دارد مراقب رفتار خود است چرا که جامعه مهدوی از یک سلامت و خود کنترلی برخوردار است.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: ایمان به غیب عامل اقتدار حقیقی است و اگر انسان ها مومن واقعی باشند قدرتمندی و شکست ناپذیری خود را تضمین می کنند و شجاعت حقیقی را در باطن خواهند داشت و از دشمن و تهدیدات دشمن هراسی ندارند چرا که عاشق جهاد و شهادت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha