پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شاهد احمدلو

حوزه/ یک کارگردان گفت: متاسفانه آثار خانوادگی سیما دیگر کیفیت لازم را ندارد و بیشتر در دام تکرار گرفتار آمده‌اند.

شاهد احمدلو، کارگردان و بازیگر سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره سریال‌های خانوادگی تلویزیون چنین توضیح داد: متاسفانه سریال‌های خانوادگی تلویزیون کیفیت لازم را ندارد چون در آنها تنها شاهد تکرار مکررات هستیم. این مشکل نیز از آنجا نشأت می‌گیرد که برخی محدودیت‌ها باعث شده دست فیلمساز و کارگردان برای نوآوری بسته شود.

وی افزود: تکرار در کارهای نمایشی تلویزیون در شرایطی است که ما موضوعات مختلفی در جامعه داریم که می‌توان به آنها پرداخت به ویژه کارهایی که در آنها نیازهای مخاطبان به شکل جدی مد نظر قرار گرفته است.

کارگردان سریال «ماه عسل» ادامه داد: در سریال‌های نمایشی باید به معضلات جامعه پرداخته شود تا مخاطب با دیدن معایب و بی‌اخلاقی در جهت اصلاح خود و جامعه برآید. برای همین با این نظر که باید چشم خود را روی نقاط ضعف ببندیم تا سیاه‌نمایی انجام نداده باشیم، موافق نیستم. نکته دیگر اینکه وقتی می‌توان در کارهای نمایشی جریان‌سازی داشت که در کنار نشان دادن قهرمان، ضد قهرمان هم نشان داده شود. در این میان کاملاَ مشخص است که نقش منفی کارهایی انجام می‌دهند که خوشایند نیست، اما این موضوع نباید ما را بهراساند چون باید به نتیجه فکر کنیم؛ نتیجه‌ای که شاید بتواند برای جامعه اصلاح به همراه داشته باشد.

احمدلو تاکید کرد: جدی‌ترین قدم در آگاهی بخشی اجتماعی در کارهای نمایشی برنامه‌سازی کودک است که متاسفانه ما نسبت به آن کم توجه هستیم، در صورتیکه به‌واسطه تولیدات این حوزه می‌توان مخاطب را آنگونه که می‌خواهیم تربیت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha