شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با بیان اینکه خدای متعال در آیه پنجم سوره احزاب یک دستور و دو رهنمود دارد، اظهار کرد: دستور آن است کسانی را که از کودکی بزرگ می‌کنید، فرزند خوانده شما نیستند و اگر نمی‌دانید پدران شان چه کسی است، آن‌ها برادران دینی شما هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی در تفسیر آیات ۴ و ۵ سوره احزاب، در شبستان مصلای رشت همزمان با دومین روز ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خدای متعال در آیه چهارم سوره احزاب می فرماید؛ "خدا در درون یک مرد دو قلب (و دو مبدأ ادراک و اراده) قرار نداده و نیز زنانتان را که مادر بخوانید مادر شما و پسر دیگری را که فرزند بخوانید پسر شما قرار نداده، این گفتار شما زبانی و غیر واقع است، و خدا سخن به حقّ می‌گوید و اوست که (شما را) به راه حقیقت راهنمایی می‌کند".

وی به ترجمه آیه پنجم سوره احزاب اشاره کرد و افزود: "شما پسر خوانده‌ها را به پدرانشان نسبت دهید که این نزد خدا به عدل و راستی نزدیک‌تر است و اگر پدرانشان را نشناسید(باز فرزند و ارث‌بر شما نیستند بلکه) در دین برادران و یاران شما هستند، و در کار ناشایسته‌ای که به خطا کنید بر شما گناهی نیست لیکن آن کار زشتی که به عمد و با اراده قلبی می‌کنید بر آن گناه مؤاخذه می‌شوید، و (اگر از این هم پشیمان شوید و توبه کنید باز) خدا بسیار آمرزنده و مهربان است".

امام جمعه رشت با بیان این‌که خدای متعال در آیه چهارم سوره احزاب به ابطال ۳ آیین مشرکان پرداخته است، تصریح کرد: امر باطل نخست آن بود که برخی معتقد بودند بعضی‌ها دارای دو قلب هستند در صورتی که خداوند در درون هیچ انسانی دو قلب قرار نداده است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به امر باطل دوم آیه چهارم سوره احزاب اشاره کرد و گفت: عده ای همسران خود را "ظهار" می‌کردند و با این تلفظ می‌خواستند همسران شان را طلاق دهند یا بدون تکلیف بگذارند.

وی با اشاره به اینکه خدای متعال حق می‌گوید و انسان را به راه حقیقت و راست هدایت می‌کند، بیان کرد: امر باطل سوم آن بود که عده‌ای، کسی را از کودکی بزرگ می‌کردند و او را فرزند خوانده خود قرار می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر عمل به دستور خدای متعال تاکید کرد و یادآور شد: آنچه خدا می‌گوید مطابق با واقعیت و حقیقت و مایه هدایت انسان است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با بیان اینکه خدای متعال در آیه پنجم سوره احزاب یک دستور و دو رهنمود دارد، اظهار کرد: دستور آن است کسانی را که از کودکی بزرگ می‌کنید، فرزند خوانده شما نیستند و اگر نمی‌دانید پدران شان چه کسی است، آن‌ها برادران دینی شما هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha