دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1017228
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
نشست استاد آبایی در جمع خانواده های دانش آموزان بهابادی

کارشناس مشاوره در جمع خانواده های بهابادی گفت: خانواده، در سلامت و عدم سلامت جامعه نقش به سزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، احمد آبایی، کارشناس مشاوره خانواده، در جمع پدران و مادران دانش آموزان دختر بهابادی، به نقش تأثیرگذار خانواده در جامعه پرداخت و گفت: خانواده، نخستین مدرسه تربیت و رشد فرزند است و در سلامت و عدم سلامت جامعه نقش به سزایی دارد.

وی در ادامه نقش کلیدی تربیت را مربوط به مادر خانواده دانست و آنان را معلمانی معرفی کرد که شغل انبیاء به آنها محول شده است و در ادامه افزود: مادر باید آرامش درونی خود را از پدر خانواده دریافت کند تا بتواند در این دو شغل موفق باشد.

کارشناس مشاوره خانواده به اهمیت توجه و محبت به همسران اشاره و بیان کرد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در این زمینه می فرمایند:«هرچه ایمان بنده زیاد تر شود، به همسرش بیشتر محبت می کند»؛ زن باید در خانه توسط همسرش دیده شود و مورد توجه قرارگیرد تا بتواند فرزندانی صالح و آرام و بانشاط تحویل جامعه دهد.

وی تصریح کرد: فرزندان نیز باید بیشترین محبت و توجه را از خانواده دریافت کنند تا وقتی در جامعه قرار گرفتند جذب توجه دیگران نشوند و این خود نیز به بستگی به اهمیت دادن هم پدر و هم مادر خانواده دارد.

آبایی در پایان به رفتار های که می توانند تاثیر نامطلوبی بر فرزندان بگذارد اشاره و بیان کرد: انتقاد از یکدیگر در حضور فرزندان، مچ گیری، موضع گیری، تضاد در گفتار و رفتار، تحقیر کردن، تبعیض، طعنه و کنایه زدن و برخورد تحقیر آمیز از جمله رفتار هایی است که تأثیر نامطلوب بر تربیت فرزندان می گذارد.

گفتنی است، این نشست به همت مدرسه علمیه حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بهاباد برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha