شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به اهمیت آزاد کردن بندگان در اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام دینی است که توجه به انسانیت انسان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در روز سوم ماه مبارک رمضان در تفسیر آیه ۵ سوره احزاب اظهار کرد: خدای متعال در این آیه ۵ سوره احزاب می‌فرماید: "شما پسر خوانده‌ها را به پدرانشان نسبت دهید که این نزد خدا به عدل و راستی نزدیکتر است و اگر پدرانشان را نشناسید (باز فرزند و ارث‌ بر شما نیستند بلکه) در دین برادران و یاران شما هستند، و در کار ناشایسته‌ای که به خطا کنید بر شما گناهی نیست، لکن آن کار زشتی که به عمد و با اراده قلبی می‌کنید بر آن گناه مؤاخذه می‌شوید، و (اگر از این هم پشیمان شوید و توبه کنید باز) خدا بسیار آمرزنده و مهربان است".

وی با بیان اینکه خدای متعال در آیه ۵ سوره احزاب موضوع و آیین پسر خواندگی که میان مشرکان مطرح بود را ابطال کرد، افزود: مولا سه معنای "دوست"، "عتق" و "سرپرست" دارد و در آیه مذکور به معنای دوست است.

امام جمعه رشت، "عتق" را به معنای آزاد کردن بنده دانست و بیان کرد: در شرع مقدس اسلام برنامه های بسیاری برای آزاد کردن بندگان داریم، زیرا اسلام دینی است که توجه به انسانیت انسان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه "سرپرست" معنای سوم مولا است، تصریح کرد: در خطبه غدیر کلمه مولا، مد نظر پیامبر اسلام صلی الله وآله وسلم "سرپرست" بود.

وی، خطبه غدیر را از دلیل های محکم برای اثبات سرپرستی و امامت امیرالمومنین علی علیه السلام عنوان کرد و گفت: مردم در غدیرخم به امام علی علیه السلام به عنوان حاکم جامعه اسلامی پس از پیامبر صلی الله وآله وسلم تبریک گفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha