چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه بندرانزلی

حوزه/ حجت الاسلام شمس الدین در جلسه شورای فرهنگ عمومی بندرانزلی گفت: باید تلاش کنیم کاستی‌های قبل و به تعبیر آقایان دستگاه قضایی ترک فعل‌های گذشته را هم از لحاظ تبلیغی و هم از لحاظ برخوردهایی که لازم است برابر ضوابط و قوانین انجام شود بتوانیم جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تبریک سال جدید و ورود به ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه بسیار پرفضیلت و در عین حال نزد پرودگار متعال بسیار دارای حرمت و عظمت است. «مَنْ یُعَظِّمْ حُرُماتِ اللَّهِ فَهُوَ خَیْرٌ لَهُ عِنْدَ رَبِّهِ»، (آیه ۳۰ سوره مبارکه حج) تعظیم حرمات الهی؛ یعنی چیزهایی که در شرع مقدس دارای یک حرمت و عظمتی است و اگر حرمات را به معنای محرمات بگیریم چیزهایی است که نباید به آن‌ها نزدیک شد.

وی تصریح کرد: شعائر الهی و حرمات الهی را در این ایام و مناسبت‌هایی که دارای حرمت ویژه‌ای هستند حفظ کنیم و مقید و حساس نسبت به آن‌ها باشیم، باید سعی کنیم جامعه‌ هم به همین سمت حرکت کند.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کرد: هنجارشکنی‌ها چه تعمداً و یا سهواً متاسفانه زیاد است و این شایسته یک کشور اسلامی انقلابی مدعی پیروی از اهل بیت(ع) نیست .

حجت الاسلام شمس الدین اظهار کرد: متولیان جامعه اگر نسبت به این مسائل چه در بعد تبلیغی و چه در بعد سلبی اهمیت و حساسیت نشان می‌دادند و رعایت می‌کردند قطعاً این گونه شرایط و فضای جامعه پدید نمی‌آمد؛ اگرچه معتقدم دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی تا می‌توانند چیزهایی که نشانه اسلامیت جامعه و نظام ما است را از بین ببرند و نگذارند ظواهر دینی در جامعه، معاشرت‌ها و خانواده‌های ما ظهور و بروز داشته باشند.

امام جمعه بندرانزلی افزود: امروز وارث چنین شرایطی هستیم و باید تلاش کنیم کاستی‌های قبل و به تعبیر آقایان دستگاه قضایی ترک فعل‌های گذشته را هم از لحاظ تبلیغی و هم از لحاظ برخوردهایی که لازم است برابر ضوابط و قوانین انجام شود بتوانیم جبران کنیم.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به این‌که مجالس و محافل و برنامه‌های دینی و مذهبی خصوصاً در ماه مبارک رمضان باید موثر باشد، اظهار کرد: مساجد و مبلغین می‌توانند بسیار اثرگذار باشند و به عامه مردم هم باید توصیه شود تا نسبت به این مهم دینی بی‌تفاوت نباشند و سعی کنند اگر هم با هنجارشکنی و تظاهر به روزه‌خواری برخورد کردند با شیوه مناسب مقابله و توصیه و امر به معروف و نهی از منکر کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha