دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1017320
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
برته

حجت‌الاسلام برته ابراز داشت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن محکومیت هر گونه اقدام تروریستی، از مسئولان امر و نهادهای متولی انتظار دارد تا باسرعت، قاطعیت و شفافیت مسأله را پی‌گیری نموده و نسبت به آمران، مسببان و مجریان، برخورد قانونی را اعمال و نتیجه را به ملت شریف ایران اعلام دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدرضا برته سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه طی اطلاعیه‌ای با محکومیت شدید واقعه تلخ و ناگوار مشهد بر ضرورت هوشیاری همگان تاکید کرد.

متن کامل اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا*لَیُدْخِلَنَّهُمْ مُدْخَلًا یَرْضَوْنَهُ ۗ وَإِنَّ اللَّهَ لَعَلِیمٌ حَلِیمٌ*و کسانی که در راه خدا هجرت کرده سپس کشته شده یا مرده اند، به یقین خدا رزقی نیکو به آنان می‌دهد؛ و قطعاً خدا بهترین روزی دهندگان است* مسلماً آنان را به جایگاهی که آن را می پسندند وارد می‌کند؛ و بی‌تردید خدا دانا و بردبار است* (حج:۵۸و۵۹)

رحمت و رضوان الهی نصیب مجاهدان و مهاجران فی سبیل‌الله است که برای رضای حضرت حق جل جلاله از خود، شهر و دیار و همه‌ی زخارف، هجرتی عظیم را تا وصال حضرتش آغاز می‌کنند.
برخی توفیق خدمت به اسلام عزیز و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و مومنان و محبان و این ملت عظیم الشأن و همه‌ی خداجویان عالم نصیبشان می‌شود و برخی دیگر رزقی دوچندان دارند و شهد شهادت توفیقشان را مضاعف می‌کند.

برای سربازان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، که لباس خدمت به تن کرده و از جهاد در میدان علم و اجتهاد تا سیل، زلزله، کرونا، دفاع از حریم حرم و یاری مظلومان و ستمدیدگان را رسالت ابدی خود می‌دانند، بدون شک اینگونه نابخردی ها و تهاجمات و هتک حرمت آستان مقدس حضرت غریب الغربا علیه آلاف التحیة و الثناء، نه تنها بذر تردیدی نخواهد افکند، که این پاکباختگان، مصمم‌تر از گذشته طریق خدمت به خلق و دین خدا را خواهند پیمود. إن شاء الله.

بدون شک اقدامات تروریستی و کشتار خادمان مردم در آستان حضرتش باشد یا در استان گلستان، نخواهد توانست زمینه‌ی نزاع مذهبی یا قومیتی را ایجاد کند و مردم هوشیار ایران اسلامی ضمن مطالبه‌ی جدی و دغدغه‌مندانه، مانع از هر گونه فتنه و تفرقه و آسیبی خواهند بود.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز ضمن محکومیت هر گونه اقدام تروریستی و به ویژه هتک حرمت مشاهد مشرفه خصوصا آستان با سعادت حضرت ثامن الحجج علیه السلام، مصیبت وارده را محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدظله العالی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه و جامعه علمی کشور و ملت ارجمند ایران اسلامی تسلیت می‌گوید و یاد سفرکردگان آسمانی و شاهدان فیض الهی در غروب سوم رمضان‌المبارک را گرامی داشته و از مسئولان امر و نهادهای متولی انتظار دارد تا باسرعت، قاطعیت و شفافیت مسأله را پی‌گیری نموده و نسبت به آمران، مسببان و مجریان، برخورد قانونی را اعمال و نتیجه را به ملت شریف ایران اعلام دارد.

قم مقدسه
محمد رضا برته
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه انقلابی IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    باسلام واحترام وتشکر. یکم وضع بد اقتصادی طلاب ساده را درعمل پیگیر باشید.طلاب نصف روز درحوزه وتا پاسی ازشب دراسنپ ها وسوپری ها و..... دنبال کار وفالیت هستند. چرا طلاب باید حداقل نصف حقوق کارگران هم نگیرند.طلبه چه گناهی کرده طلبه شده. متاسفانه مسولین بعضا خودشان ازچندجا درامد دارن ومشغول هستند دیگه طلاب ساده را درک نمی کنند. باوعده و وعید دادن هم کاری پیش نمی رود فقط درعمل
  • رضا قنبری IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 3
    سلام علیکم ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان ارواحنا فداه و نائب بر حق آن حضرت، مقام معظم رهبری. ما طلاب توقع داریم حوزه علمیه در اعتراض به این جنایت بزرگ و همچنین حتک حرمتهای بسیاری که در این سالهای اخیر به طلاب و روحانیون شده است، تجمعی برگزار کند و از مسئولین عالی رتبه کشور در جهت حفظ شان روحانیون و مبلغین اقدامی به عمل آورد.همچنین پیگیری جدی در جهت ارائه فحشا و منکر در سریال ها و فیلم های سینمایی، بالخصوص ساخت فیلمهایی در جهت تخریب مقام روحانیت و طلاب انجام دهد. ما در جمهوری اسلامی زندگی میکنیم و سینمای ما مشروب خوری ، مشروب سازی، بی حجابی و اختلاط مرد و زن در پارتی ها رو رواج میدهد و ما حوزویان هم فقط اگر کاری کنیم بیانیه بدیم .لطفا اقدام عملی در جهت جلوگیری از این ارائه فحشا انجام بدید
  • مهدی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    تا کی ما باید ساکت باشیم که یک روز به اهل بیت و روز دیگر شیعیان و سربازان امام زمان ما را بکشند #بصیرت
  • صابر IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    فقط امام زمان باید به داد این سربازان بی ادعایش برسد وگرنه برخی ها فقط حقوق بگیرن