چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
موسوی نیا

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در اولین نشست «عملیات رمضان» از اجرای پویش «یک آیه، یک سخن» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی‌نیا معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، شامگاه سه شنبه در اولین نشست «عملیات رمضان» اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد که در شهر باشت، برگزار شد، اظهار کرد: در ماه رمضان ۱۸۵ مبلغ از قم به استان اعزام شدند که ۱۰۰نفر به مناطق مختلف استان بویژه شهرستان بویراحمد، ۱۰ نفر در دنا، ۱۰ نفر در باشت، ۲۰ نفر در گچساران، ۲۰ نفر کهگیلویه و مابقی به چرام، لنده و بهمئی اعزام شدند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مبلغین در ۷ گروه ۱۰ تا ۱۵ نفره به استان اعزام شدند، به برنامه‌های ایام مبارک رمضان اشاره و عنوان کرد: جزء خوانی قرآن کریم در مساجد، برگزاری روضه‌های خانگی و همچنین تبیین جهاد تبیین از جمله برنامه‌های دستور کار امور مبلغین است.

وی به برنامه‌های ابلاغی تشکل‌های دینی در این ایام هم اشاره کرد و گفت: توسعه محافل دینی به صورت خانگی، ترویج قرآن در هیئات و تشکل‌های دینی به صورت جزء‌خوانی، تلاوت، ختم قرآن و هدیه به یک شهید، برگزاری مسابقات قرانی و نشست مشترک مداحان و قاریان شاخص از جمله برنامه‌های است.

این مسئول فرهنگی، برگزاری نشست شبکه عقلانیت را از دیگر برنامه‌های ابلاغی عملیات رمضان دانست و گفت: در این عملیات کانون مداحان بر زمینه‌سازی شورای هیئات، کانون‌های فرهنگی، مداحان مستمر و شاعران آئینی برای برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی تاکید کرد.

موسوی‌نیا به تشریح برنامه‌های ابلاغی عملیات رمضان در آموزش‌های تخصصی اشاره و عنوان کرد: برگزاری مسابقه تفسیری از سوره‌های مبارک لقمان و حجرات هر روز ساعت ۱۷ در کانال‌ها و سایت مبشران، برگزار ی دوره آموزشی جریان‌شناسی تاریخ صدر اسلام در بستر سامانه آموزشی مجازی مبشران و برگزاری نشست تخصصی عملیات رمضان از دیگر اقدامات در این حوزه است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری دوره آموزشی روش‌های بیان تفسیر در بستر سامانه آموزش مجازی مبشران بر اطلاع رسانی مناسب عملیاتها تبیین برای مبلغین و مفسران تاکید کرد.

وی به اقدامات در حوزه بانوان اشاره و عنوان کرد: پویش «یک آیه، یک سخن»، پویشی است که فعالان قرآنی خصوصا بانوان به تبیین قرآن در قالب‌های مختلف خصوصا پادکست یا کلیپ می‌پردازند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به تبیین حلقات تبیین قرآن کریم افزود: برگزاری مسابقه تبیین بینات و بازدید از خانه‌های قرآنی، برگزاری جلسات تحکیم بنیان خانواده و برگزاری روضه و مراسم احیای خانگی در شب‌های قدر از برنامه‌های عملیات رمضان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha