سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صغیرا

حوزه/ حجت الاسلام صغیرا بهترین راه انس با خدا را اظهار ارادت به آستان امام حسین(ع) دانست و گفت: اشک بر امام حسین(ع) بویژه در ایام ماه مبارک رمضان تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا، شامگاه سه شنبه در سلسله برنامه های مناجات با خدا در ماه مبارک رمضان که در امامزاده شاه میرحمزه اصفهان برگزار شد،گفت: هدف از آفرینش همه خلقت شناخت خداوند است، همان طور که در حدیث قدسی آمده است: کُنْتُ کَنزا مَخفّیا فَاَحبَبْتَ اَن اُعْرَف فَخَلَقْتُ الخلَقَ لاُِعرَف» پروردگارا! برای چه مخلوقات را آفریدی؟ خدای تعالی فرمود: گنجی پنهان بودم، دوست داشتم که شناخته شوم، پس خلق را آفریدم تا مرا بشناسند.

کارشناس مذهبی افزود: انبیای الهای مبعوث شدند تا قلبها را با فطرت آماده پذیرش پیام حق کنند و خداشناس شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دل در مسیر زندگی زنگار می گیرد، اظهار کرد: راه صیقل یافتن قلوب و شناخت خدا تمسک به ادعیه وارد شده و مناجات است.

صغیرا با تاکید بر اینکه دعا و مناجات زمینه عشق و محبت انسان را به پروردگار فراهم می کند، افزود: این دوستی رابطه ای دو طرفه است و اگر دعا و مناجات ها نبود، نمی دانستیم چگونه با پروردگار به گفتگو بنشینیم.

صغیرا در ادامه به مناجات حضرت علی(ع) در مسجد کوفه اشاره کرد و گفت: در این مناجات مولای ما پروردگارش را اینگونه می خواند که :مَوْلایَ یا مَوْلایَ اَنْتَ الْغَنِیُّ وَاَ نَا الْفَقیرُ وَهَلْ یَرْحَمُ الْفَقیرَ اِلا الْغَنِیُّ و این یعنی خداوند فقط غنی است و تمام خلقت فقیر آستان ایشان هستند.

وی با بیان اینکه شیطان هنگام دعا و مناجات مانع ایجاد می کند و با روش های مختلف جلوی ارتباط ما را با خدا می گیرد، عنوان کرد: انسان تنهایی نمی تواند به مقابله شیطان برود و تنها با تکیه به خداوند می توان در مقابل وسوسه های شیاطین انس و جن ایستاد.

صغیرا در پایان بهترین راه انس با خدا را اظهار ارادت به آستان امام حسین(ع) دانست و گفت: اشک بر امام حسین(ع) بویژه در ایام ماه مبارک رمضان تاثیرگذار است و در حدیثی امام صادق(ع) فرموده اند گریه بر سیدالشهدا گناهان کبیره را می ریزد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha