جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجتبی فاضل

حوزه/ تبیین دین الهی و پاسخ به شبهات همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و امروزه می توان ادعا کرد که حوزه های علمیه در صف اول این جهاد تبیین قرار دارند و حوزویان باید برای تحقق آن نهایت تلاش خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل در نشست خبری تشریح برنامه های پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با محکوم نمودن واقعه تروریستی حرم رضوی، اظهار داشت: جایگاه روحانیت تناسب زیادی با کار انبیا و اولیای الهی دارد و به همین خاطر است که کسی که می خواهد جای پیامبرگرامی اسلام(ص) باشد باید مشابهت های زیادی با ایشان داشته باشد.

وی با اشاره به انتخاب شعار"جذب از بیوتات صالحه" به گزینش های خوب و تاثیرگذار اشاره کرد و گفت: این شعار جذب از بیوتات صالحه از شعارهای محوری خوبی بود که از سالهای قبل داده شد و اکنون نیز لازم است که با جدیت دنبال شود و افراد صالح جذب حوزه برای یاری دین خدا شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل با اشاره به برخی آیات قرآن کریم در مورد ابلاغ و تبیین دین الهی توسط پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان ساخت: یکی از مناصب مهمی که از سوی خدای متعال برای پیامبر اکرم در نظر گرفته شد مبین بودن و تبیین دین توسط شخص نبی مکرم اسلام است.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: این تبیین دین الهی و پاسخ به شبهات همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و امروزه می توان ادعا کرد که حوزه های علمیه در صف اول این جهاد تبیین قرار دارند و حوزویان باید برای تحقق آن نهایت تلاش خود را انجام دهند.

وی تربیت یک فرد محقق، مدرس و مرجع دینی در حوزه علمیه بانوان را رسالت حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد و گفت: کار حوزه‌های علمیه خواهران همین است که برای کسی که در خودش این استعداد را می‌بیند که مبلغ دین بشود شرایط لازم را فراهم کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل خاطرنشان ساخت: حوزه‌های علمیه و به‌خصوص حوزه‌های علمیه خواهران بیش از اینکه یک نهاد آموزشی باشد به دنبال محقق کردن فرمایشات همه انبیا در طول تاریخ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha