شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اُنس زائران حرم حضرت معصومه(س) با قرآن کریم

حوزه/ مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: اُنس با قرآن و به خصوص تدبر در آیات آن، لازمه بهره گیری حداکثری از برکات و فیوضات ماه رمضان است.

سیده معصومه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و به تعبیر روایات، ماه بهار قرآن است، اظهار داشت: این ماه عزیز و بی نظیر، بهترین فرصت برای اُنس با قرآن و تدبر در آیات کلام وحی است، چه آن که در ماه رمضان زمینه مساعدی برای ما بندگان فراهم است که در مسیر شناخت آیات قرآن و بهره گیری از آموزه های ناب قرآنی در زندگی مان قرار بگیریم.

وی افزود: در شب قدر، قرآن بر قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) نازل شد و هر چقدر که ما در این باره صحبت کنیم، باز نتوانسته ایم حتی بخشی از حق مطلب را در این باره ادا کنیم.

وی با بیان این که روزه داری، عبادت و تهجد و مناجات در ماه رمضان، مقدمه ای است برای آمادگی معنوی جهت درک شب قدر، گفت: قرآن کریم، روح ماه مبارک رمضان است و عظمت کلام وحی باعث شده که برکت این ماه چندین برابر شود و لذا این همه بزرگان دین به ما تأکید کرده اند که از انس با قرآن در این ماه عزیز غافل نشویم و در سایه این مهم هر چه بیشتر و بهتر از برکات و فیوضات معنوی ماه رمضان بهره مند گردیم.

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزویِ حوزه علمیه خواهران ادامه داد: در حدیثی امام باقر(ع) می فرمایند که قرآن بهار دل ها و ماه رمضان بهار قرآن است و بر این اساس، در این روزها و شب ها، بهترین فرصت برای ما به منظور بهره مندی از معارف والای قرآنی فراهم است.

وی همچنین بیان داشت: امیرالمؤمنین علی(ع) می فرمایند در قرآن بیندیشید که بهار قلب هاست و بر این اساس، ماه رمضان فصلی بی نظیر برای شروع انس با قرآن است، کما این که مقام معظم رهبری نیز اخیراً بر این مساله تأکید کردند که تلاوت و قرائت قرآن با محوریت مساجد باعث شود که انس با کلام وحی در سطح جامعه بیشتر شود.

طباطبایی افزود: قرآن، مأمن و ملجأ و مایه آرامش انسان مؤمن است و حقیقت انس با قرآن این است که آدمی همدم با آیات قرآنی شود و این انس چنان باشد که ارتباط تنگاتنگی با قرآن و درک معارف والای قرآنی پیدا کند به نحوی که آموزه ها و تعالیم کلام الله مجید در زندگی فردی و اجتماعی انسان، ساری و جاری باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha