جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برنامه صد دانه یاقوت

حوزه/ جنگ عصرگاهی صد دانه یاقوت، بخش ویژه کودک و خردسال جشنواره قرآنی صد است که در بخش ابتدایی ویژه برنامه افطار رادیو قرآن با عنوان بر آستان جانان هرروز ساعت ۱۵:۳۰ از رادیوقرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، برنامه صد دانه یاقوت با محوریت آموزش صحیح خوانی و حفظ قرآن کریم و با موضوع آموزش آداب تلاوت و آموزش موضوعات اخلاقی، تربیتی و رفتاری به روی آنتن می رود؛ برنامه صد دانه یاقوت که هرهفته به یک موضوع خاص و یک سوره مشخص می پردازد و هر روز یکی از آیات آن سوره، موضوع مورد بحث برنامه می باشد، در برنامه روز سه شنبه شانزدهم فروردین ماه مصادف با سومین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه آموزش سور کوچک قرآن به مخاطبان خردسال خود، مفاهیم آیه ششم سوره مبارکه حمد که اولین سوره قرآن کریم است را در قالب شعرخوانی با بیان نکات تجویدی و تلفظ صحیح آن به کودکان آموزش داد. در این برنامه تأکید شد که خداوند مهربان است و به ما نعمت های فراوانی بخشیده است، بنابراین باید قدردان پروردگار بزرگ باشیم. همچنین در آیه ششم این سوره مبارکه ما از خدوند بزرگ می خواهیم تا ما را به راه راست که راه کارهای خوب و دستیبابی به موفقیت است، هدایت کند.

چرا که خداوند ما را دوست دارد و صلاح ما را می خواهد. برای شرکت در برنامه، کودکان و خردسالان می توانند قرآن بخوانند و به کمک بزرگترها قرائت های خود را در قالب صوتهای۱۰۰ثانیه ای به درگاه های رادیو قرآن ارسال نمایند.

هر روز به قید قرعه به شرکت کنندگان هدیه ای تقدیم و اسامی برندگان درسایت رادیو قرآن اعلام می گردد. برنامه "صد دانه یاقوت" در قالب جنگی نمایشی به تهیه کنندگی فاطمه گنجی، اجرای الهام دارابی و کارشناسی محمدامین مهدوی و با هنرمندی صداپیشگان آسیه گرجی و سارا عرب پوریان همراه با قصه گویی مریم نشیبا به نویسندگی الهام زیدیام نویسنده (بخش نمایش) و مژگان عظیمپور (نویسنده بخش قصه) وجلال زارعی، هماهنگی برنامه به روی آنتن می رود. علاقمندان بدون محدودیت سنی و تفکیک جنسیتی می توانند با خواندن آیاتی از کلام الله مجید در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه در این جشنواره شرکت نمایند.

شرکت کنندگان می بایست جهت نام‌نویسی، اطلاع ازجزئیات و ارسال آثار خود به سایت رادیوقرآن به آدرس www.radioquran.ir مراجعه کرده و در بخش «جشنواره۱۰۰» پس ازتکمیل اطلاعات شخصی (نام،نام خانوادگی،سن،محل سکونت...)، فایل صوتی خود را بارگزاری نمایند و یا فایل صوتی تلاوت خود را در اپلیکیشن واتساپ به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۱۰۰ارسال نمایند. همچنین علاقه مندان جهت شرکت در این پویش می توانند باتلفن گویای شبکه به شماره۰۲۱۲۷۸۶۰۱۰۰تماس حاصل نمایند. مهلت ارسال آثار تا پایان اسفندماه سال جاری می باشد.

اختتامیه این جشنواره نیز پایان ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱می باشد. .مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند ازطریق وبسایت www.radioquran.ir از پخش زنده شبکه استفاده و درجریان آخرین خبرهای رادیوقرآن قراربگیرند و دیدگاه و نظرات خود را ازطریق سامانه پیامکی و تلفن گویای شبکه با مادر میان بگذارند. ازطریق موج اف.ام ردیف۱۰۰مگاهرتز شنونده ما باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha