جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / امام جمعه قزوین گفت: دشمنان از وحدت شیعه وسنی عصبانی هستند ووحدت مسلمانان را هدف گرفته اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: خدا را شاکریم باز هم به ما فرصت داد تا در ضیافت الهی ماه مبارک رمضان، این دانشگاه کمالات انسانی و تحصیل تقوا، حکمت، کرامت و قرآن شرکت کنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در دعاهای ماه مبارک رمضان می‌گوییم خدایا ما هم فهمیدیم ماه رمضان چیست، این ماهی است که تو به آن فضیلت و شرافت و کرامت دادی، یعنی ما اگر عظمت و بزرگی می‌خواهیم از ماه مبارک به دست می‌آوریم.

وی عنوان کرد: سوره مبارک فرقان سوره بیست و پنجم قرآن کریم است و دارای ۷۷ آیه است، فرقان از آن دسته سوره‌هایی است که مباحث مربوط به اخلاق و کرامت انسانی در آن دیده می‌شود، البته همه سوره‌ها درس اخلاق هستند. عابدینی خاطرنشان کرد: از همسر رسول خدا (ص) سؤال کردند پیغمبر اخلاقش چگونه است؟ پاسخ داد اخلاقش خود قرآن است، اگر این را از زاویه دیگر بنگریم یعنی همه قرآن درس اخلاق است، البته وسعت اخلاق بسیار زیاد است و صرفاً محدود به تعامل بین افراد نیست، اخلاق به قدری حائز اهمیت است که پیغمبر می‌فرمایند که شما حتی نسبت به کافران نیز باید جانب اخلاق را رعایت کنید، البته کافرانی که شما را از خانه‌هایتان بیرون نکرده و با شما نمی‌جنگند.

وی با اشاره به اتفاقات گنبد کاووس و مشهد بیان کرد: چند روز پیش دو طلبه اهل سنت را در گنبد کاووس به شهادت رساندند، در مشهد نیز یک طلبه شیعه را در حرم رضوی به شهادت رسانده و دو طلبه دیگر را مجروح کردند، این هر دو از یک جا ریشه می‌گیرد، دشمنان این جنایت‌ها را انجام می‌دهند تا وحدت مسلمانان را به هم بزنند و اختلافات داخلی درست کنند و وانمود کنند در ایران شیعه و سنی با یکدیگر جنگ دارند و طلبه‌های یکدیگر را می‌کشند، درحالی‌که بحث شیعه و سنی مطرح نیست و صرفاً دست امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پشت پرده‌ی این جنایت‌ها است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با مشاهده وحدت و انسجام ما عصبانی شده‌اند، نسخه‌ی کسانی که از دین عصبانی هستند را قرآن نوشته است، قرآن می‌گوید وقتی آنان از مذاکرات با شما نتیجه نمی‌گیرند از شدت عصبانیت انگشتان دست خود را می‌جوند، قرآن به آن‌ها می‌گوید غیر از این‌که از این عصبانیت بمیرید راهی ندارید

وی اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی دشمنان اتفاقات مشابهی را رقم می‌زدند و آن‌ها می‌خواستند علما و انقلاب را در قم را خاموش کنند و علیه امام خمینی (ره) مقاله توهین‌آمیز نوشتند اما قم مرکز وحدت و اقتدار شد، بنابراین دشمنان جز این‌که بمیرند راهی ندارند، این حرف قرآن است، مقام معظم رهبری نیز با قاطعیت فرمود دشمنان رو به افول هستند و بساط آن‌ها برچیده خواهد شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه نخست سوره فرقان می‌فرماید خدای متعال اسم مبارک دارد، ازاین‌جهت که منشأ همه برکات فقط خداست، اگر غیر از این فکر کنیم شرک است، هر چه برای پیشبرد انسانیت و کرامت انسان‌ها مؤثر باشد برکت است و هر چه این‌گونه نباشد بیهوده و لهوولعب است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اشاره کرد: ما باید صرفاً به دنبال برکت باشیم، این برکت را چه کسی می‌تواند به ما برساند؟ خداوند می‌فرمایند همه برکات نزد خداست و خدا منشأ برکات است، اگر دیگری را شریک برکات قرار دادیم مشرک هستیم، اگر هم به غیر برکت روی آوردیم بیهوده رو هستم، زیرا قرار است ما در مسیر رضای خدا بسیج شویم.

وی اظهار کرد: ما صرفاً باید به دنبال برکت باشیم، برکت هم فقط نزد خداست و هیچ جای دیگری در کار نیست، هر چه خود را طبق خواسته خدا تنظیم کنیم همان قدر برکت روزی ما می‌شود و هر چه از تنظیم شدن با خدا کم بگذاریم از برکت محروم خواهیم ماند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha