دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه امام علی علیه السلام، بالاترین فضیلت را خودشناسی و معرفت النفس عنوان می کنند، اظهار کرد: معرفت النفس بالاترین حکمت هاست؛ چرا که انسانی که نفس گرانبهای خویش را بشناسد آن را به ثمن بخس نخواهد فروخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در مراسم مناجات خوانی در جمع زائران و مجاوران آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه جوانی مهمترین فرصت برای کسب معرفت است، اظهار کرد: بالاترین حکمت ها معرفت النفس است؛ چراکه اگر انسان ارزش و اهمیت نفس خویش را بداند هرگز آن را به ثمن بخس نخواهد فروخت.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: نفس آدمی به حدی با ارزش و گرانبهاست که خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر و امام را برای راهنمایی انسان ها فرستاده است و در کنار انبیا نعمت عقل را نیز به انسان اعطا کرده است.

وی افزود: نعمت عقل به تنهایی برای کنترل غضب، شهوت و دیگر گناهان کافی است و خداوند با به ودیعه نهادن عقل در وجود آدمی به انسان امکان مدیریت اعمال خویش را داده است.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی با تاکید بر اینکه امام علی علیه السلام بالاترین ارزش را معرفت النفس و خودشناسی عنوان می‌کنند، گفت: معرفت نفس بالاترین حکمت هاست؛چرا که انسان مومن به واسطه نعمت خودشناسی در طریق حق و حقیقت قرار می گیرد.

وی معرفت النفس را انتهای علم عنوان کرد، افزود: بالاترین جهل این است که انسان نفس و ارزش نفس خود را نشناسد که همین جهل به نفس موجب آلوده شدن انسان به انواع گناهان می شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه چشم گوش و شکمی که ظرف حرام باشد، نمی تواند ظرفی برای شنیدن صدای امام معصوم شود، ادامه داد: انسانی که منتظر باشد و برای دیدار امام خویش عطش داشته باشد و به واسطه معرفت نفس خود را به گناه آلوده نکند، قطعا به دیدار امام زمان(عج) خود نائل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی، یادآورشد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند من صراط مستقیم هستم و بعد از من امام علی علیه السلام و فرزندان ایشان صراط مستقیم هستند و کسی که میخواهد در صراط مستقیم باشد به واسطه خودشناسی و معرفه النفس باید ارزش وجودی خود را شناخته و نفس خود را به ثمن بخس نفروخته بلکه به واسطه خودشناسی در مسیر ولایت اهل بیت و امام معصوم حرکت کند و کسی که ولی شناس باشد به یقین در بندگی خداوند رستگار شده و به فوز عظیم بندگی نائل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha