چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 1018043
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
شهید صیاد شیرازی

حوزه/  مهرماه ۱۳۴۶ در رسته توپخانه دانش‌آموخته شد و با درجه ستوان دومی وارد ارتش گردید. پس از طی دوره آموزشی در شیراز و اصفهان،در سال ۱۳۵۰ برای گذراندن دوره آموزش زبان انگلیسی به تهران منتقل شد و پس از پایان کلاس به موجب تسلط بالایی که به دست آورده بود، از استادان زبان انگلیسی ارتش شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ بود که پس از ۳۲ سال خدمت در یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش، در تهران و مقابلِ درِب منزلش، به دست اعضای سازمان مجاهدین خلق ترور شد. مراسم تدفین او با حضور رهبر معظم انقلاب و جمعی از فرماندهان یگان‌های مختلف نیروهای مسلح ایران و مردم برگزار شد.

او از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود و پس از استعفا از فرماندهی نیروی زمینی ارتش، عضو شورای عالی دفاع ملی شد.

مهرماه ۱۳۴۶ در رسته توپخانه دانش‌آموخته شد و با درجه ستوان دومی وارد ارتش گردید. پس از طی دوره آموزشی در شیراز و اصفهان،در سال ۱۳۵۰ برای گذراندن دوره آموزش زبان انگلیسی به تهران منتقل شد و پس از پایان کلاس به موجب تسلط بالایی که به دست آورده بود، از استادان زبان انگلیسی ارتش شد.

پس از گذراندن دوره های تخصصی در آمریکا، ارتش برای استفاده از دانش نظامی، او را در سال ۱۳۵۳ به اصفهان (مرکز توپخانه) منتقل کرد؛ در حقیقت شخصیت مبارزاتی این شهید عزیز آن گونه که در خاطراتش گفته، در اصفهان شکل می‌گیرد.

۲۱ فروردین ماه، سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی است.

فرمانده ای که صیاد دل ها بود

در همین رابطه حجت الاسلام رضا کیانی، رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان در بیان خصوصیات اخلاقی شهید صیاد، گفت: اگر بخواهیم یک تطبیقی بین خصایص آن شهید بزرگوار با شرایط امروز داشت، باید سیره و زندگی آن شهید را از مصادیق جهاد تبیین دانست.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی در کنار داشتن تخصص بالای نظامی دارای قدرت ایمان فوق العاده ای بود، ادامه داد: از خصوصیات دیگر شهید صیاد؛ دائم الوضو بودن و تقید به اقامه دو رکعت نماز مستحبی به صورت روزانه بود

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان اظهار کرد: این شهید سرافراز اسلام؛ همواره به‌دنبال آموختن بود و به آنچه که می‌آموخت، عمل می‌کرد و دوست داشت به دیگران هم بیاموزد و در امر آموختن به دیگران خساست نداشت.

وی اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی در دوران حیات خود بر انتقال تجربیات دوران دفاع مقدس به نسل جوان تاکید ویژه‌ای داشت؛ آن شهید معتقد بود همانطور که عاشورا اسلام را بیمه کرد، تقید جوانان به شهدا و شناخت سیره آنها، انقلاب را بیمه می‌کند.

حجت الاسلام کیانی گفت: یکی از خصوصیات بارز شهید صیاد شیرازی تقید به نماز اول وقت بود، به طوری که در خاطرات آن شهید آمده است، وقتی برای تکمیل دوره توپخانه به آمریکا اعزام شد و به بالاترین درجه علمی و نظامی رسید و در دوره هواسنجی بالستیک ممتاز شد؛ در همه حالات و در هر جایگاه نظامی حتی مقابل افسران نظامی آمریکایی، دست از تقید به نماز اول وقت بر نمی‌داشت.

وی تصریح کرد: از دیگر ویژگی شهید صیاد اخلاق محوری و اخلاص بود، به نحوی که نقل است در صبح روز عید غدیر که قرار بود صیاد شیرازی محضر مقام معظم رهبری برسد و درجه سرلشکری دریافت کند، او می گفت درجه به ارتقای سازمانی نیست، وقتی امام خامنه ای از من راضی باشد، امام عصر(عج) از من راضی است و گویی که مزد همه سال های جنگ را به من دادند.

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی همواره در طول حیات خود تاکید داشت، کاری که برای خدا انجام می شود، لازم نیست برای خلق خدا باز گو شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha