دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انصاري راد

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: ۹۰۰ مبلغ در ماه رمضان به سراسر هرمزگان اعزام شدند.

حجت الاسلام علی اکبر انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، با بیان اینکه ماه رمضان ماه رحمت و گشایش های متعدد الهی است و باید از برکات این ماه بهره مند شویم، اظهار داشت: یکی از برکات این ماه مبارک بهره مندی مردم از مناجات ها، دعاخوانی ها و ختم قرآن های دسته جمعی است.

وی افزود: در ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیت‌های تبلیغی حضوری کاهش چشمگیری داشت و عمده فعالیت ها به صورت تبلیغ مجازی انجام شد، اما با گسترش واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تبلیغ حضوری افزایش یافت. در سال جاری با مطلوب تر شدن شرایط و با تأکید بر دستورالعمل های بهداشتی، اعزام حضوری مبلغین رشد خیلی بیشتری پیدا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به اهمیت اعزام مبلغ دینی در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: روحانیون و مبلغان دینی از ابتدای ماه رمضان تا پایان عید فطر در مناطق مختلف استان حضور خواهند داشت و احکام و مسایل دینی را برای مردم بازگو کرده و ترویج می دهند.

ماموریت مبلغان ماه رمضان تنها برپایی نماز جماعت نیست

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به برنامه های پیش بینی شده مبلغان در مناطق مختلف استان هرمزگان و با بیان اینکه ماموریت آنان صرفا برپایی نماز جماعت نیست، افزود: سخنرانی در مساجد، آموزش صحیح قرآن و اقامه نماز، احیای لیالی قدر در شب های نوزدهم، بیستم و بیست و یکم، اقامه نماز عید فطر و سخنرانی در خصوص جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب از برنامه های پیش بینی شده مبلغان در ماه میهمانی خدا است.

۹۰۰ مبلغ در ماه رمضان به مساجد سراسر هرمزگان اعزان شدند

وی ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان ۹٠٠ نفر مبلغ به مساجد، حسینیه ها، هیئت های مذهبی و سایر مراکز مورد نیاز اعزام شده اند که از این تعداد ۴٠٠ نفر خارج از استان، از شهرستان های مشهد مقدس و قم و ۵٠٠ نفر مبلغان بومی و ساکن استان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، جهاد تبیین را یکی از مهم‌ترین رویکردهای مبلغین دانست و تصریح کرد: توسعه خدمات اجتماعی مردم محور و امید آفرینی در ماه مبارک رمضان با رویکرد جهاد تبیین از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha