جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای فرهنگ عمومی فارس

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان فارس از پلمپ مغازه های مروج بدحجابی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، با اشاره به بدحجابی در جامعه ظهار کرد: برخورد قهری با اینگونه موارد لازم است، همچنین در خصوص اصنافی که بی حجابی و بدحجابی را ترویج می کنند برخورد خو و آن مغازه را پلمب خواهد شد.

وی با تصریح اینکه یک عده باور کردند که جامعه آزاد شده و حساسیت کم شده است، اضافه کرد: دادگستری برای برخورد با تخلفات اعلام آمادگی می کند.

تقوایی، دبیر کنگره محمد رسول الله(ص) هم از برگزاری کنگره جهانی حضرت محمد(ص) خبر داد و گفت: در سال های گذشته که نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) توهین کرد، جمعی را تشکیل دادیم تا که چهره واقعی پیامبر(ص) را ترسیم کنیم از این رو کنگره ای نیز تشکیل شد، که اهدافی را که در شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت(ع) در نظر گرفتیم بتوانیم دنبال کنیم، اکنون که ۲ سال از این طرح می گذرد یک رویداد محوری در این کنگره وجود دارد، در واقع حدود ۵ هزار و ۷۰۰ اثر از ۴۰ کشور ارسال اثر به این کنگره را داشته ایم.

وی با بیان اینکه برگزار کنگره محمد رسول الله(ص) برای کشور و شیراز یک برند محسوب می شود، بیان کرد: جوایز اختتامیه اکنون ۴۰ روز است که به تاخیر افتاده و در شان این کنگره نیست بنابراین باید جوایز پرداخت شود تا این کار آسیب نپذیرد، همچنین باید یک بودجه ثابتی برای این کنگره در سطح استان و لی اختصاص داده شود.

نمازی، رئیس حوزه هنری استان فارس با اشاره به اینکه شهید آوینی نمونه انسان انقلابی بود، گفت: شهید آوینی در حوزه تخصص خود با انجام تولیدات و اقدامات فرهنگی نمونه موفق را نشان می دهد، در مقابل تمدن غرب تسلیم نمی شود، بلکه با استفاده از ارکان تمدنی غرب تمام تلاش خود را برای تمدن سازی انجام می دهد، شهید آوینی را باید انسان و هنرمند تراز انقلاب نامید.

رئیس حوزه هنری استان فارس، تعهد را ویژگی هنر انقلابی برشمرد و گفت: اساس هنر انقلاب هنر مسئولیت و مردمی است، متاسفانه در هشت سال گذشته تلاش شد تا سمت و سوی دیگری را به هنر انقلاب دهند، هنر انقلاب زبان مطالبه گری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha