یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رمضان

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه آغاز ایمان و سیر و سلوک مؤمن از ماه مبارک رمضان است، گفت: شرط درک شب های قدر، کسب معرفت از روزهای ابتدایی ماه رمضان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن موسوی، روز یکشنبه در جلسه اخلاق در مدرسه علمیه امام صادق(ع)چهارباغ با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام که فرمودند «سال مؤمن از ماه رمضان شروع می‌شود»، گفت: اگر ماه رمضان کسی خوب باشد، سال او خوب خواهد بود؛ روزه‌داری با اخلاص، سال خوبی به دنبال خواهد داشت.
مدیر مدرسه امام صادق(ع) چهارباغ، بر انس با دعا و قرآن در ماه ضیافت الهی تاکید کرد و گفت: باید از همین روزهای نخست این ماه مراقبت داشت تا شب قدر را بتوان درک کرد.
وی، شب‌های ماه رمضان را فرصت خوبی برای بهره بردن از برکات این ماه دانست و توصیه کرد: در این شب ها دعای مختصر بعد از نماز مغرب و عشا قرائت شود که پروردگار گناه چهل ساله را به برکت آن می بخشد.
مدیر مدرسه امام صادق(ع) چهارباغ اضافه کرد: دو رکعت نماز با حمد و سه مرتبه توحید نیز خوانده شود که از برکات آن بخشیده شدن هفتاد هزار گناه است.
وی بر استفاده از فرصت ها برای دعا و استغفار در این ماه تاکید کرد و گفت: استغفار و توبه ما را برای شب های قدر آماده می کند، چرا که هرچه پاک‌تر شویم بیشتر در شب قدر به ما لطف و عطا می‌شود.
حجت الاسلام موسوی در پایان به خواندن نماز استغفار که توصیه رسول خدا(ص) در هنگام تنگی معیشت و برآورده شدن حاجات است اشاره کرد و گفت: در نماز دو رکعتی استغفار در هر رکعت، یک بار حمد و یک بار سوره قدر و بعد از خواندن این دو سوره، ۱۵ بار «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ» و سپس این ذکر در هر رکوع، بعد از بلند شدن از رکوع و در هر دو سجده، و بعد از هر دو سجده، ۱۰ بار گفته می شود تا در مجموع ۱۵۰مرتبه استغفار کنیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha