جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، تصدیق پیامبران گذشته را دومین میثاق خداوند از پیامبران عنوان کرد و گفت: برای اینکه انسان در مسیر تعالی و توحید قرار گیرد، همه پیامبران وحدت در مسیر داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی روز هشتم ماه مبارک رمضان در شبستان مصلای رشت در تفسیر آیه ۷ سوره احزاب با اشاره به ترجمه این آیه اظهار کرد: “و (یادآر) آن گاه که ما از پیغمبران عهد و میثاق گرفتیم و هم از تو و از نوح و ابراهیم و موسی و عیسی بن مریم از همه پیمان محکم گرفتیم (که با هر مشقّت و زحمتی است رسالت خدا را به خلق ابلاغ کنند)”.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خدای متعال به پیامبرانش به ویژه رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم اختیار ویژه داده، آنها در برابر خدا و خلق خدا مسئولیت دارند.

امام جمعه رشت، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی بن مریم و محمد صلی الله علیه وآله وسلم را پیامبران اولوالعزم عنوان کرد و افزود: پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم از حیث رتبه و مکانی از دیگر پیامبران برتری دارد و اشرف تمام انبیای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه انسان سازی هدف بعثت تمام انبیای الهی است، تصریح کرد: خدای متعال از انبیا عهد و میثاق گرفته تا تلاش کنند انسان ها را بنده خدا کرده و از گرایش به شیطان و طاغوت دور نگه دارند و این اولویت کار پیامبران بود.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را دستور خدای متعال به همه پیامبران الهی خواند و بیان کرد: خداوند به همه انبیای الهی دستور احکام حلال و حرام را داده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه خدا از پیامبران میثاق گرفت تا مردم را بنده خدا کنند، خاطرنشان کرد: هدایت انسان به مراتب سخت تر از حکومت داری است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، تصدیق پیامبران گذشته را دومین میثاق خداوند از پیامبران عنوان کرد و گفت: برای اینکه انسان در مسیر تعالی و توحید قرار گیرد، همه پیامبران وحدت در مسیر داشتند.

وی با بیان آنکه قرآن تنها کتاب الهی است که دستبردی به آن نشده است، اظهار کرد: هیچ آیه‌ای از قرآن کم یا زیاد نشده ضمن اینکه مسلمانان همه پیامبران الهی را قبول دارند اما پیرو شریعت پیامبر آخرالزمان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha