دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ محفل انس با قرآن کریم در مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام رحیم دخت گفت: انسان دارای حیات، الگو و محور است و در چنین فردی یأس و ناامیدی وجود ندارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید رحیم دخت، عصر یکشنبه در مراسم انس با قرآن کریم که در مدرسه علمیه زینب کبری (س ) ارومیه برگزار شد، با بیان این که ماه رمضان بهار قرآن است، اظهار داشت: قرآن به صورت دفعی در ماه رمضان به قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و بعد از رسول مکرم اسلام (ص) نیز بر ائمه معصومین علیهم السلام نازل می شد بر اساس آیه سوره مبارکه قدر این نزول استمرار دارد و این دلیل واضحی بر وجود و حضور امام زمان (عج) در عصر حاضر دارد.

وی اضافه کرد: در روایات اهل ایمان را به خرمایی تشبیه کرده اند که باطنی معنوی دارند اما از دور شناخته نمی شوند بلکه با انس و الفت با آن ها حقیقت درونشان مشخص می شود اما کسانی که فقط به ظاهر قرآن عمل می کنند اما از ایمان واقعی خالی باشند فقط ظاهری زیبا دارند و از معنویت حقیقی به دور هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: کسانی که اهل ایمان هستند و با قرآن انس دارند، ظاهری معطر و زیبا و باطنی معنوی دارند و اشخاص دور مانده از ایمان و قرآن ظاهر و باطنی غیر الهی دارند.

وی تصریح کرد: انسان دارای حیات است خداوند او را به گونه ای خلق کرده است که باید منازلی را طی کرده و رشد کند تا به کمال برسد و این امر تدریجی است و لازمه عالم ماده این است و عده ای زنده هستند اما مهم ترین آثار حیات که عبارت باشد از دانایی، علم، بصیرت، توانایی و جنبش و حرکت در آن ها مشاهده نمی شود.

حجت الاسلام رحیم دخت ادامه داد: انسان دارای حیات، الگو و محور است و در چنین فردی یاس و ناامیدی وجود ندارد و این که عده ای دست به خودکشی می زنند، در آن ها حیات و امید وجود ندارد و قرآن به انسان رجاء می دهد تا در آن ها زنده و پویا بودن را شکوفا کند.

وی تصریح کرد: یکی از راه های دشمن برای ایجاد ناامیدی در مردم سیاه نمایی جامعه و انقلاب اسلامی و تطهیر دوران کثیف پهلوی است و مردم ایران با انقلاب اسلامی به رشد و پیروزی هایی دست یافته اند که یکی از آن ها رشد معنوی بود و نمونه بارز آن وجود جلسات متعدد قرآنی و محافل قرائت و تفاسیر قرآن در نقاط مختلف کشور است و حال آن که قبل از انقلاب در موارد زیادی ساواک مانع برگزاری جلسات قرآنی بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: یکی از خیانت هایی که استعمار و استکبار در حق مردم ترکیه و جمهوری آذربایجان انجام داد تغییر الف بای زبان قرآنی به لاتین بود تا آن ها را از کتاب الهی و معجزه رسول اکرم (ص) دور کنند و این نقشه انگلیس بود که در این دو کشور عملی شد.

وی در پایان بیان داشت: هدف از خلقت انسان رسیدن به کمال نهایی؛ الی الله و وحدت است و انسان دارای حیات استقلال خود را حفظ می کند و باید سعی کنیم با عمل به قرآن کریم خود را به پروردگار عالم نزدیک کنیم که در این صورت خداوند خود مشتری می شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha