دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهید آوینی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: بی شک راه و شیوه شهید آوینی در امر مقدس جهاد تبیین، بهترین الگوی فراروی هنرمندان و نویسندگان متعهد و انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین بهاء الدین اسکندری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره سیدشهیدان اهل قم، اظهار داشت: از جمله ویژگی های بارز شهید آوینی، اخلاص در عمل و تعهد و پشتکار بالای ایشان بود به طوری که برای نسل های بعد از خود نیز به یک اُسوه و الگوی موفق تبدیل شده است.

وی با بیان این که اهتمام نسبت به هنر متعهد و انقلابی لازمه دفاع از آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی است، افزود: شهید آوینی چه در مجموعه مستندهایش و چه در آثار قلمی اش اعم از کتاب ها و مقالات و غیره، نشان داد که شیدای حقیقت است و با درک اهمیت گوهر انقلاب اسلامی، در مسیر تبیین ارزش ها و آرمان های این انقلاب بسیار کوشید و در نهایت جان خویش را تقدیم این راه و مکتب مقدس نمود.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین گفت: ایشان ثابت کرد که اهل عافیت گزینی های مرسوم و راحت طلبی نیست و در معرکه ی جدال حق و باطل به خوبی وظیفه دینی و انقلابی خویش را می شناسد و در عین حال در بصیرت افزایی جامعه به ویژه نسبت به آنان که دچار جهل و گمراهی و احیاناً تردید هستند، به هیچ وجه کوتاهی نمی کند.

وی ادامه داد: این شهید والامقام همچنین اشرافیت بسیار خوبی نسبت به شاخصه ها و ویژگی های انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام (ره) داشت و با شناخت و آگاهی و البته تعهد و

بصیرت بالای خود در مسیر حراست از آرمان های انقلابی و دینی می کوشید و در عین حال نسبت به نیازها و اقتضائات زمانه و چگونگی پاسخ به سوالات روز، دغدغه جدی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری همچنین افزود: کلام و نوشتار و راه و رسم شهید سیدمرتضی آوینی امروز بهترین الگو برای همه کسانی است که در عرصه جهاد تبیین و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می خواهند ادای تکلیف کرده و در خط امام و شهدا گام نهاده و حقیقتاً به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری لبیک بگویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha