جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سعید رضازاده، حجت الاسلام و المسلمین رجب زاده

حوزه/عضو شورای اخوت اسلامی هرات گفت: آمریکا با توطئه اختلاف مذهبی و ملی در بین کشورهای اسلامی به دنبال جبران شکست خود در افغانستان است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، در حادثه تروریستی ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، فردی با گرایش‌های تکفیری به سه طلبه در حرم مطهر امام رضا (ع) حمله کرد متأسفانه دو طلبه به شهادت می‌رسند و طلبه دیگر مجروح می‌شود.

در جریان دستگیری فرد تکفیری، رسانه‌های مجازی به‌خصوص معاند در روزهای اخیر تلاش می‌کنند در فضای مجازی از این فرصت استفاده کنند و ایجاد اختلاف مذهبی و ملی در بین کشورهای اسلامی و همسایگان آن با ایران به راه بیندازند.

خبرگزاری حوزه در گفتگو با دو فعال حوزوی افغانستانی به این موضوع پرداخته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سعید رضازاده، عضو شورای اخوت اسلامی هرات، ضمن تسلیت شهادت دو روحانی ذر این حمله تروریستی گفت: روحانیونی که در راستای فرهنگ جهادی خدمت به مسلمانان و مؤمنان محرومان در مشهد مقدس خدمت می‌کردند در جوار حرم رضوی به شهادت رسیدند، این شهادت بزرگ را به محضر خانواده‌ها، ملت مسلمان ایران و رهبر انقلاب اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

تکفیری‌ها در راستای سیاست‌های آمریکا در کشورهای اسلامی فعالیت می‌کند

وی بابیان اینکه کسانی که اقتدارشان در حفظ ارزش‌های وحدت ملت‌ها و اقتدارشان در ایجاد یک امت واحده است قطعاً محبوبیت بیشتری نزد خداوند و مردم مسلمان دارند، افزود: طبیعتاً دشمنان با امت اسلام بغض دارند مخصوصاً استکبار جهانی داعشی ها، وهابی‌ها و سلفی‌ها که در درون برخی از کشورهای اسلامی رشد کردند با بودجه نفت تأمین شدند و با هدایت آمریکا و در راستای سیاست‌های آمریکا، در درون افغانستان و برخی از کشورهای اسلامی دیگر مشغول فعالیت هستند، قطعاً آن‌ها دنبال ایجاد صدمه به امت واحده و امت مسلمان هستند.

آمریکا با اختلاف‌افکنی در بین کشورهای اسلامی انتقام می‌گیرد

وی اظهار داشت: جامعه اسلامی اعم از ایران، پاکستان، افغانستان و کشورهای همسایه باید با بصیرت و آگاهی خود را که جهاد تبیین محسوب می‌شود حفظ کنند و دانش و بصیرت افزایی را در بین توده‌های مردم زیادتر کنند و بدانند که این‌ها همه در راستای شکست مفتضحانه آمریکا در افغانستان است و آمریکا به دنبال انتقام است.

عضو شورای اخوت اسلامی هرات با اشاره به اینکه ازآنجایی‌که داعش نمی‌تواند در افغانستان و ایران و کشورهای اسلامی حکومت کنند به دنبال انتقام است، افزود:داعش با اجرای طرح‌های مذبوحانه‌ای ملت‌ها و دولت‌ها و مردم را نشانه گرفته است، در ماه رمضان به دنبال نفاق جدید هستند، در ماهی که روز قدس دارد به دنبال لطمه به نقاط مشترک و اتحاد کشورهای اسلامی است.

وی در ادامه به نقش نخبگان و روحانیت جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: وظیفه نخبگان و روحانیت جامعه اسلامی تمام کشورهای منطقه ازجمله ایران، پاکستان و افغانستان و کشورهای همسایه است که در صفوف واحد برای دفاع از مرزهای کشورهای اسلامی، مرزهای اعتقادی و ولایت مداری که ریسمانی محکم در هدایت‌پذیری از ولایت‌فقیه است در کنار جامعه اسلامی با یکدیگر باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضازاده تصریح کرد: حوزویان و نخبگان جوامع اسلامی، موضع خود را در قبال آمریکا، عمال آمریکایی و در مقابل توطئه‌های دشمنان صریح اعلام کنند، در محافل، مجالس، در راهپیمایی‌ها حضور پیدا کنند، دشمن بداند ما بیداریم و در کنار یکدیگر هستیم و این توطئه‌ها نمی‌تواند جنگ‌های مذهبی و همچنین ایجاد شکاف در بین امت اسلام به‌خصوص ایران و افغانستان به راه بیندازد.

ایران و افغانستان سرباز جبهه یکدیگر در مقابل دشمن هستند

وی در ادامه به نقاط مشترک جامعه اسلامی ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: مردم افغانستان علاقه‌مند به جامعه ایران هستند، مردم ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بودند. مجاهدان افغانستانی که در جبهه‌های 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند و مجاهدانی که در سنگرهای دفاع از حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در بین فاطمیون حضور داشتند و همچنین دوستان ایرانی که در جهاد افغانستان در کنار ما بودند و به شهادت رسیدند این دو ملت مشترکات زیادی دارند نمی‌تواند دشمن این دو را از یکدیگر جدا کند.

وی افزود: لذا هوشیاری بیداری نخبگان جامعه برای ایجاد اتخاذ حوزه واحد و بیان بیانیه‌های مشترک همچنین حضور در محافل مشترک می‌تواند موضع واحد را یک‌بار دیگر به رخ دشمن بکشاند و از صحنه‌های درگیری جلوگیری کند چرا که دشمن دنبال ایجاد نفاق است.

عضو شورای اخوت اسلامی هرات اظهار داشت: رمز پیروزی امت واحده همدلی در کنار یکدیگر، بصیرت افزایی، جهاد تبیین و تبیین نقشه‌های استکباری دشمنان دین است. در داخل حرم رضوی یک فردی با گرایش وهابیت می‌خواهد ایجاد جنگ شیعه و سنی و در بین طلاب ایجاد شکاف کند، در بین ملت ایران و افغانستان ایجاد شکاف کندو آمریکای جنایت‌کار در درون افغانستان با شکست مفتضحانه مواجه شده است لذا می‌خواهد به شکلی التیام ببخشد و به‌هرحال لطمه‌ای که در افغانستان دیده است را جبران کند.

دشمن به دنبال اختلاف مذهبی و ملی در ایران و افغانستان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد رجب‌زاده، مدیر حوزه علمیه صادقیه هرات نیز در گفتگو با خبرنگار حوزه، پیرامون این حادثه ناگوار، ضمن اظهار تأسف از این حادثه تروریستی گفت: ملت مسلمان و برادر افغانستان و ایران سال‌های زیادی است که در کنار یکدیگر با سلامتی زندگی می‌کنند. دشمن ازآنجایی‌که به دنبال اختلافات مذهبی و اختلاف بین دو کشور مسلمان است، هرروز به دنبال توطئه است.

وی افزود: وقتی چنین حوادثی در گوشه و کنار کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد، ضمن هوشیاری، نباید در برنامه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان اسلام که برای کشورهای اسلامی به‌خصوص ایران و افغانستان دارند شرکت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجب‌زاده ادامه داد: تلاش دشمن این است که اختلافات ملی، مذهبی در بین دو کشور ایجاد کند، بنابراین ملت مسلمان ایران و افغانستان، اعم از جامعه اهل سنت و همچنین اهل تشیع با برادری و دوستی در کنار هم زندگی کنند. یقیناً چنین برنامه‌هایی منتسب به هیچ‌کدام از دو جامعه نمی‌تواند باشد.

وی اظهار داشت: آنچه در افغانستان، ایران و کشورهای اسلامی دیگر باعث کشتار، گرفتاری، تخریب مساجد، امکان مقدسه و توهین و اهانت به ساحت مقدسه توهین بزرگان دینی می‌شود حملات تروریستی است که توسط گروه‌های تکفیری صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha