شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت خدیجه سلام الله علیها

حجت الاسلام میرمرشدی با اشاره به کمک های بی شمار حضرت خدیجه(س) در تثبیت، ترویج و تقویت دین اسلام، گفت: این بانوی بزرگوار علاوه ‌بر عشق و علاقه عاطفی به حضرت رسول(ص)، باور و اعتقاد راسخی به خداوند داشت.

حجت الاسلام سید احمد میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با تبیین شخصیت والای حضرت خدیجه(س) گفت: این بانوی اسلام از یک خانواده اصیل و بزرگ، از نظر نسب و حسب اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) هیچ‌گاه بت‌پرست نبوده است، افزود: این بانو از نظر اعتقادی پاک و از ابتدا پیرو دین ابراهیمی بودند.

کارشناس حوزوی با اشاره به کمک های بی شمار حضرت خدیجه(س) به فقیران حتی قبل از بعثت، اظهار داشت: این بانوی بزرگ اسلام در زمینه مراودات اقتصادی به موضوعات حلال و حرام، پرداخت حق کارگر و انتخاب افراد امین در کار تجارت حتی قبل ‌از دوران بعثت توجه داشتند.

وی با تاکید براینکه ایشان نخستین زنی بود که به اسلام گروید و به پیامبری حضرت محمد (ص) ایمان آورد، افزود: حضرت خدیجه(س) علاوه‌ بر عشق و علاقه عاطفی به حضرت رسول (ص) باور و اعتقاد راسخی به حضرت داشت و بلافاصله با اعلام بعثت ایشان را تصدیق کرد.

حجت الاسلام میرمرشدی به کمک های اقتصادی حضرت خدیجه (س) بعد از بعثت پیامبر در راه تثبیت، ترویج و تقویت دین مبین اسلام اشاره و اضافه کرد: آن حضرت از ثروتش آن قدر در این مسیر هزینه کرد که در شعب ابی‌طالب حتی یک خرما نداشت که ارزاق کند.

وی ادامه داد: زنان قریش حضرت خدیجه(س) را به خاطر محبت و اعتقاد قوی به پیامبر تحریم و مراودات خود را با ایشان قطع کردند، به طوری که هنگام تولد حضرت زهرا (س) هیچ کدام از آنان به کمک حضرت خدیجه(س) نیامدند.

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: در روایات آمده که پروردگار ساره همسر ابراهیم(ع)، آسیه همسر فرعون، مریم دختر عمران و کلثوم خواهر موسی را به کمک حضرت خدیجه(س) فرستاد تا حضرت فاطمه(س) به دنیا آمد.

کارشناس دینی گفت: خداوند به وسیله این بانوی بزرگ اسلام، اصل امامت و ولایت را سازماندهی کرد و اگر حضرت خدیجه(س) هیچ امتیاز دیگری نداشته باشد، همین مادری حضرت زهرا(س) و همسری حضرت رسول(ص) کافی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) تا مدتها پس از وفات حضرت خدیجه(س) گریان بودند و تا زمانی که آن بانوی بزرگ در قید حیات بودند، همسری دیگر اختیار نکردند، افزود: این بانوی بزرگ اسلام سرانجام در شرایط سخت شعب ابی‌طالب وفات کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha