دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها،گفت: روحیه پرسش گری مبتنی بر نظر، اراده و عزم دینی زمینه موفقیت و دست یابی نسل جوان را به اهداف در همان سنین جوانی نه کهنسالی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در مراسم مناجات خوانی شبانگاهی ماه مبارک رمضان در حرم مطهر با بیان اینکه در کنار معرفت النفس، روحیه پرسش‌گری مهم ترین شاخصه ای است که طبق احادیث موجب و زمینه ساز موفقیت نسل جوان می شود، اظهار کرد: جوانی که گوهر وجودی خود را شناخته است به کمک عقل، شهوات و لذایذ دنیوی را در خود مدیریت و کنترل می کند؛ چرا که چنین جوانی ارزش و سرمایه وجودی خود را بالاتر از آن می داند که بخواهد به واسطه گناه از صراط مستقیم دور شود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با تاکید بر اینکه نظم در انجام واجبات دینی موجب تقویت عزم و اراده در جوان می شود، تصریح کرد: جوانی که عزم و اراده داشته باشد دست یابی به اهداف برای او در سنین جوانی ممکن خواهد بود.

وی افزود: جوانی که در امور نظم داشته باشد برنامه ریزی می کند و همین برنامه ریزی موجب موفقیت او در دست یابی به اهداف خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: روحیه پرسش‌گری در کنار عزم و اراده شاخصه جوانان موفق است و در کنار عزم و اراده روحیه پرسش‌گری از ضرورت های دوران جوانی است.

وی با بیان اینکه طبق احادیث روحیه پرسش‌گری به ویژه در زمینه اعتقادات دینی برای جوانان ضروری است، تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام بر روحیه پرسش‌گری در نسل جوان تاکید داشته و روحیه پرسش‌گری را لازمه شکوفایی استعدادها و اهداف در نسل جوان می دانستند و می فرمودند جوان باید پرسشگر باشد.

کارشناس معارفی آستان مقدس جهد، سعی و تلاش را در کنار روحیه پرسش‌گری از نقاط قوت نسل جوان عنوان کرد و گفت: علما و بزرگان دین با سعی و تلاش به اهداف دست یافته اند؛ زیرا بدون سعی و تلاش دست یابی به اهداف ممکن نخواهد بود و انسان های بزرگ از بلند همتی به قله های موفقیت دست یافته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی یادآورشد: امام علی علیه‌السلام می فرمایند که جوان با سعی و کوشش و به کارگیری عزم و اراده به اهداف می رسد چراکه سعی و کوشش لازمه دست یابی و رسیدن به اهداف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha