سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مسکن طلاب

حوزه/ مدیرکل راه و شهرسازی، با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر بندرعباس، گفت: شهر علوی مورد استقبال مردم برای اجرای طرح ملی اقدام مسکن قرار نگرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، محمد کمالی، مدیرکل راه و شهرسازی، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، مهم‌ترین اولویت دولت را موضوع مسکن دانست و اظهار کرد: مسکن یکی از الزامات و زیرساخت‌های افزایش جمعیت محسوب می‌شود و برنامه‌ای توسط دولت برای خانه‌دار شدن مردم تدوین شده است.

وی، با اشاره به طرح جهش ملی مسکن و مکان این طرح، عنوان کرد: استقبال چندانی از شهر علوی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن نشد به همین جهت در حال تلاش و رایزنی برای جابجایی این مکان هستیم.

کمالی با اشاره به ثبت نام تعدادی از مردم برای ایجاد مسکن در شهر علوی در قالب طرح ملی مسکن، افزود: لیست تمام افرادی که در سامانه مربوط ثبت نام کردند بررسی خواهد شد و افراد شاغل در صنایع غرب، را برای ایجاد مسکن در شهر علوی تشویق می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی، با اشاره به ۱۵۰ هکتار زمین در شهر بندرعباس که لوله گاز از آن عبور می‌کند، ابراز کرد: پیگیری لازم برای جابجایی خط لوله از طریق وزارت راه و شهرسازی و شرکت گاز استان هرمزگان در حال انجام است.

کمالی، اولویت خود در میان شهرستان‌ها را بشاگرد دانست و خاطرنشان کرد: بازدیدهایی از این شهرستان برای مذاکرات با مسئولان محلی انجام خواهد شد و اقدامات بزرگی در حوزه مسکن در این شهرستان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال تلاش هستیم که اراضی لازم برای اجرای طرح ملی مسکن در شهرهایی از جمله فارغون و ... تامین شود که به زودی نهایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی، با اشاره به لزوم خانه‌دار کردن زوج‌های جوان و فاقد مسکن، تشریح کرد: در تلاش هستیم که ساختمان‌سازی از حالت سنتی باید به سمت صنعتی برود چراکه هم در زمان کمتری احداث می‌شود و هم کیفیت بالاتری دارد.

کمالی با ذکر این نکته که وزیر راه پیگیر، اجرای پروژه آزاد راه شهید رجایی است، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران متعددی نیز از بازدیدی از طرح داشتند و در تلاش هستیم که به زودی مطالعات لازم برای اجرای آن آغاز خواهد شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ساختمان‌ها در شهرهای کوچک‌تر به صورت یک طبقه و غیر آپارتمانی ایجاد شود تا متناسب با فرهنگ بومی منطقه باشد چراکه مردم برخی مناطق دارای فرهنگ آپارتمان نشینی نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد دمی زاده IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    خدا از دهنتون بشنوه خداکنه مسئولین قبول کنن وخونه هاروتوشهرخودبندرعباس درست کنن نه اینکه برن ۴۰ کیلومتری بندرخونه درست کنن
  • ابراهیم IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    اقایون مسول علوی رو لغو کنین درغیر ایصورت بقعیه پول رو واریز نمیکنیم