سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کلشی نژاد

حوزه/ امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: دشمن بعد از شکست در سوریه  و عراق به ایجاد اختلافات قومی و مذهب در کشور های اسلامی می پردازد و در این راستا به ترور روحانیون شیعه و سنی روی آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مامِد کلشی نزاد، روز دوشنبه در نشست تقریبی که در مسجد جامع اهل سنت ارومیه برگزار شد، با بیان این که دین اسلام دین رحمت و انسانیت است و حرکت های تکفیری هیچ ارتباطی با جهان اسلام ندارد، اظهار داشت: دشمن بعد از شکست در سوریه و عراق به ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در کشور های اسلامی می پردازد و در این راستا به ترور روحانیون شیعه و سنی روی آورده است.

وی با تصریح بر این که یکی از مواردی که ضرورت دارد جهاد تبیین صورت گیرد مباحث قومی است، گفت: دشمن بر روی اختلافات قومی و مذهبی و کشاندن آن به درون کشور برنامه ریزی کرده است و در سال های گذشته با تبیین و روشنگری علما شسکت خورده است و باید این تبیین استمرار داشته باشد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: پیامبر اکرم (ص) سفارش کرده است که حتی اگر کفار هم به مسلمین پناه آوردند، پناه دهند و عده ای تلاش دارند اسلام را دین خشونت معرفی کنند و باید بیش از گذشته مراقب باشیم و جریان شیرازی و وهابیت تکفیری هر دو دست ساز استعمار و دشمن است.

دشمن با ترور روحانیون در حرم رضوی می خواست غیرت اسلامی را بسنجد

در ادامه این جلسه حجت الاسلام حسن اسماعیلی گفت: استکبار جهانی از دهه های قبل در جهت دین زدایی از کشورهای اسلامی و سکولاریزه کردن آن ها و ایجاد اختلاف در بین مسلمان قدم برداشته است و در برخی کشور های اسلامی موفق بوده و حتی حاکمیت بعضی از آن ها را نیز تغییر داده است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و الگو شدن آن برای دیگر کشورهای جهان اسلام و خیزش امت اسلام علیه استکبار، نظام سلطه منافع خود را در خطر دید و لذا روی به تولید و تکثیر جریان های تکفیری آورد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی، بیان کرد: دومین حربه دشمنان اسلام استفاده از فشار حداکثری اقتصادی بود که در ۴۰ سال گذشته علیه جمهوری اسلامی به کار گرفت و امروز در مورد برخی کشورهای اسلامی نیز شروع کرده است.

وی ادامه داد: ناامن کردن منطقه یکی دیگر از نقشه های دشمنان برای متوقف کردن حرکت های اسلامی بود و سال هاست در خاورمیانه کشورها را ناامن کرده است و گام دوم آن ها کشاندن این ناامنی ها به ترکیه، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی است و غرب به این نتیجه رسیده است که برای ضربه زدن به امت اسلام باید آن ها را ازدرون تهی کند و لذا اختلافات قومی و مذهبی مهمترین حربه آن هاست.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که ترور روحانیون در حرم رضوی برای سنجش غیرت مسلمین بود، تصریح کرد: انتخاب فرد ترور کننده از برادران افغانستانی دقیقا برای عمق بخشیدن به اختلافات قومی و قبیله ای بود و البته تیر دشمن در این زمینه به سنگ خورده است.

ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت وحدت است

حجت الاسلام وحید پورعلی نیز در این جلسه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تعمیق و تقویت وحدت امت اسلامی است و همه رویدادها و مناسبت های این ماه مشترک بین شیعه و سنی است و باید روی این مسئله متمرکز شویم.

وی افزود: آن چه در حرم رضوی روی داد نقشه دشمن و جریان تکفیری دست ساز آمریکا و اسرائیل بود و دشمن از فکر محمد بن عبدالوهاب نهایت استفاده را علیه اسلام برده است و ترور و تکفیر جایگاهی در بین امت اسلامی ندارد و دین مبین اسلام حتی برای میدان جنگ نیز اخلاق تعریف کرده است.

مدیر موسسه کلام ارومیه اضافه کرد: دشمن، علنا اعلام کرده است که به دنبال از بین بردن تمدن اسلامی است و همه نقشه های آن ها در این راستا است و البته با هوشیاری، بیداری و همدلی ملت های اسلامی شکست خورده و خواهد خورد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha