چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام جوشقانیان

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: افتخار ما این است که حوزه علمیه و روحانیت بالاترین میزان شهید را نسبت به سایر اقشار دارد و آخرین برگ شهید اصلانی و دارایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان در مراسم بزرگداشت شهدای روحانی حادثه تروریستی حرم مطهر امام رضا علیه السلام که به همت تیپ ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق و بسیج مدرسه علمیه فیضیه و دارالشفا در شبستان مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد. بیان داشت: در این عالم هر کس مشغولیتی برای خودش دارد و به واسطه اشتغالش فراز و نشیب و تاثیرگذاری خاصی دارد و بعضی در نظام خلقت این توفیق را دارند مسئولیت های مهمی برای اردوگاه ولایت توحید و برای اقامه دین خدا متحمل شوند و این سعادت نصیبشان شود که مورد نگاه خاص امام زمان قرار گیرند و از منظر امام زمان قابلیت پیدا می کنند و باعث خشنودی آن حضرت می شوند.

وی افزود: شهدا در این ماموریت ها حسن عافیت زیبایی داشتند چون در حیاتشان مورد نگاه خاص امام زمان قرار گرفتند و به واسطه عملشان ، برگزیده و انتخاب شدند، این دو طلبه مجاهد خودشان و خانواده هایشان متضرر نشدند چون مرگ عاشقانه و فاخرانه ای داشتند، همه از دنیا میرویم اما این نحوه گزینش در این تجارت بزرگ که متاع وجود خودشان را به بهترین خریدار عالم که خدای متعال است فروختند و این بالاترین فضل و حسن است.

سخنران این مراسم ادامه داد: در روزگاری که خیلی ها نا امیدند آن شهدای گرانقدر بارقه های امید در محرومیت زدایی و فقر زدایی و خدمت رسانی انجام دادند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا در ادامه افزود: مسئله بعدی هزینه کرد روحانیت عزیز است که در مسیر اعتلای ارزشها ، ایثار برای انقلاب و ولایت توحید داشته است و شهادت این دو عزیز هم سند افتخار دیگر و برگ زرینی که به این طومار بزرگ اضافه شد.

حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان گفت: اگر بخواهیم از مجاهدت شهدای عزیز روحانیت در خط ولایت، انقلاب و ارزشها بازگو کنیم و فتوحات روحانیت را بگوییم حدیث مفصلی دارد کدام جاذبه ای بوده که روحانیت در آن حضور نداشته باشد به ویژه در این سالهای اخیر و در این تنگناها و سختی ها و با این مشکلات معیشتی و کرونا که طلاب عزیز و مجاهد از غسالخانه ها تا بیمارستان و تا شرکت در رساندن بسته های معیشتی، سیل، زلزله و جبهه مقاومت و افتخار ما این است که حوزه علمیه و روحانیت بالاترین میزان شهید را نسبت به سایر اقشار دارد و آخرین برگ شهید اصلانی و دارایی است.

وی در ادامه با تذکر به مسئولان ادامه داد: از مهمترین و موثرترین توده ها و عوامل و امید آفرین طلبه های جهادی هستند که جان بر کف در کف میدان انجام وظیفه می کنند و بدون هیچ چشم داشت و توقعی و شایسته است که به انسانهایی که اینقدر خطر پذیر هستند و حادثه ها را به نفع انقلاب رقم می زنند حمایت جدی تری بشوند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا در پایان افزود: ایادی سلطه و دشمنان قسم خورده که فکر می کنند با این حرکات کور می توانند شعله انقلاب را کم فروغ و یا خاموش کنند آنها هنوز مکتب جهاد و شهادت را نشناخته اند و نمی دانند که اگر خون مطهر اولیا دین و دوست داران ارزشهای الهی ریخته شود تاثیرش چند برابر می شود.

وی گفت: عظمت راه مقدس خون شهید را نمی دانند یعنی چه و ما به آنها می گوییم آنچه برای شما نقطه ضعف است برای ما نقطه قوت است، شما کشته شدن را پایان کار می دانید اما ما آغاز کار و با شهید شدن حجج اسلام اصلانی و دارایی ها، مکتبی باز می شود و کار شروع می شود و ما با شهادت تکثیر می شویم و شهادت شروع کار است.

خبرنگار: رضا ابدالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha